ناپایداری‌های جوی تا آخر هفته ادامه دارد

هواشناسی بوشهر از ادامه ناپایداری‌های همرفتی به صورت رگبار، تندباد و رعدوبرق تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: همان طور که انتظار داشتیم در چند روز اخیر در برخی نقاط جنوبی و شرقی استان رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد گزارش شد و طبق نقشه‌ها، تا اواخر هفته ناپایداری‌های همرفتی به صورت رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و گاهی وزش تندباد در مناطق مختلف به ویژه مناطق شرقی و بخش‌هایی از جنوب استان در ساعاتی از بعدازظهر تا شب رخ می‌دهد.

 

زهرا راستگو بیان کرد: همچنین در این مدت هنگام روز وزش ملایم باد همراه با غبار محلی و در برخی نقاط مه صبحگاهی، از پدیده های غالب در استان خواهند بود.

او با اشاره به وضع جوی و دریایی استان تا پیش از ظهر فردا، ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد متغیر، بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و هنگام ناپایداری جوی گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: ارتفاع موج دریا نیز در این مدت بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود که هنگام وزش تندباد به بیش از ۱۲۰ سانتیمتر خواهد رسید.

راستگو گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۳۲ بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۴۵، جرز دوم ساعت ۱۵:۱۵ و مد دوم ساعت ۲۱:۲۸ اعلام شده است.

انتهای پیام/ک

پیش بینی وضع جوی و دریایی استان بوشهر

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.