اجرای ۲۷ طرح آبخیزداری و آبخوانداری از محل صندوق توسعه ملی

مرحله اول اجرای ۱۰۰ سازه آبخیزداری و آبخوانداری در قالب ۲۷ طرح در خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: برای اجرای این طرح‌ها در مرحله اول ۳۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و ۱۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته که هم اکنون حدود ۹ میلیارد تومان آن جذب شده است.

او با بیان اینکه این اقدامات در بیش از ۴۵ هزار هکتار در ۱۱ شهرستان استان اجرا می‌شود افزود: این طرح‌ها در بخش عملیات سازه‌های آبخیزداری، آبخوانداری، احیاء مراتع و جنگل داری، در حوزه حفاظت و امور اراضی شامل مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی، توزیع و جایگزینی سوخت فسیلی، کاداستر و فرآیند‌های آموزش، ترویج و تسهیل گری اجرا می‌شود.

نصرآبادی ادامه داد: با اجرای این طرح های آبخیزداری یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب به ظرفیت استحصال رواناب‌های سطحی در خراسان جنوبی افزوده خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی هدف از اجرای این طرح‌ها را بهره وری از رواناب‌های سطحی، کنترل سیلاب، افزایش و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، کاهش اثرات خشکسالی، کنترل فرسایش و تثبیت خاک، بهبود پوشش گیاهی و شرایط معیشتی جامعه بهره برداران کشاورز و عشایر داخل حوزه‌ها اعلام کرد.

انتهای پیام / ط ا

اجرای طرح آبخیزداری و آبخوانداری۴۵ هزار هکتار 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.