برگزاری سوگواره «پیاده راه عشق» ویژه ایام اربعین

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری سوگواره «پیاده راه عشق» ویژه ایام اربعین و زائران حسینی در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،صدراله بابلی معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری سوگواره «پیاده راه عشق» ویژه اربعین و زائرین کربلا خبر داد و گفت : اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در راستای رسالت کاری و وظیفه ذاتی که برای ان تعریف شده است، درحوزه‌های مختلف هنر و رسانه و سینما در ایام مختلف برنامه‌های خاصی تدوین و تعریف می‌کند.

او گفت : یکی از این برنامه‌ها اولین سوگواره تحت عنوان «پیاده راه عشق» است که در ایام اربعین اجرا می‌شود.

او گفت: امسال با بازگشایی مرز خسروی استان ما و شهر‌های مسیر زوار تا مرز خسروی شور و حال دیگری پیدا کرد و رونقی در آن‌ها ایجاد شد.

بابلی گفت: معمولا، چون زائرین در شهر‌های نزدیک خسروی از جمله قصرشیرین و سرپلذهاب اسکان دارند، سیاست ما این است که با اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری از جمله با محوریت عاشورا بتوانیم مفید واقع شویم.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: در این خصوص هنرمندان عرصه تئاتر و تعزیه یک حرکت هنرمندانه از خود نشان می‌دهند و به بیان وقایع حادثه عاشورا و کربلا می‌پردازند و مردم بسیار از این حرکت استقبال کردند.

او افزود: من احساس می‌کنم این برنامه‌ها خیلی موثر هست و گام خوبی برداشته شده است و باید ارشاد در این راستا نقش کلیدی داشته باشد.

بابلی از ادامه این برنامه تا ۲۷ مهر ماه جاری خبر داد و گفت: در جلسه‌ای پیشنهاد شد که اجرای برنامه هایی، چون تئاتر، تعزیه و مسابقات فرهنگی و همچنین مستندسازی این ایام از کرمانشاه تا مرز خسروی را به عنوان یک سوژه بعد از اربعین دنبال کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: در این جلسه همچنین بحث سینما سیار در قصرشیرین نیز مطرح شد و امیدواریم بتوانیم این برنامه‌ها را برای سال آینده تقویت کنیم.

این مسئول زبان هنر را یک زبان بلیغ و شیوا دانست و افزود: این زبان می‌تواند در مخاطب تاثیر مثبت به جا بگذارد.

بابلی گفت: ما در کرمانشاه هنرمندان دلسوز و متعهدی داریم که با عشق و علاقه و بدون چشم داشت مالی پای کار امدند که در ایام اربعین برنامه خوبی برای زائرین داشته باشیم.

او افزود: حوزه فرهنگ و هنر می‌تواند در همه حوزه‌ها نقش داشته باشد و اگر فرهنگ یه طور قوی ورود پیدا کند تاثیر آنرا در دیگر حوزه‌ها خواهیم دید.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده و هست بنابراین باید به فرهنگ توجه کنیم.

بابلی گفت: بدون شک برگزاری چنین برنامه‌هایی در بحث گردشگری هم بسیار کمک خواهد کرد و در آینده‌ای نزدیک قطعا نتایج این برنامه‌ها را خواهیم دید و البته بسیار پربارتر و با برنامه و منسجم تر، فعلا قدم اول برداشته شده است .

 

 

انتهای پیام/د

سوگواره «پیاده راه عشق» ویژه ایام اربعین برگزار می شود

 

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار