وقتی آلزایمرِ شفر عود کرد/ سود کلان و شکستن نمکدان!

وینفرد شفر سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال تهران در روز‌های اخیر با مصاحبه علیه ایران نشان داد که موضوع آلزایمر او بسیار جدی است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، وینفرد شفر سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال تهران پس از اخراج از جمع آبی پوشان  در یک اقدام غیر حرفه ای با باشگاه بن یاس اماراتی قرارداد بست در حالی که هنوز با استقلال فسخ قرارداد نکرده بود.

در زمان حضور وی در ایران و تیم فوتبال استقلال بارها از سوی برخی افراد نزدیک به باشگاه شنیدیم که این پیرمرد آلمانی چند سالی است بدون تیم مانده و یک دلال وی را به استقلال رسانده در حالی که او مشکل آلزایمر دارد و این موضوع جدی است.

در زمان حضور او در جمع آبی های پایتخت بارها در تمرینات رگه هایی از آلزایمر وی مشاهده شد و صحبت هایی که در تمرین از سوی این سرمربی به بازیکنان گفته می شد روز بعد به فراموشی سپرده و خود پیرمرد آلمانی نیز فراموش می کرد که چه گفته و ....

با وجود این مشکلات وینفرد شفر در زمان حضورش در ایران فرزندش را به استقلال آورد تا کمی این موضوع را تحت الشعاع قرار دهد و به نوعی او در راستای دلالی و افزایش پول به پدرش کمک کند.

نقش آنالیزور برای ساشا شفر باعث شد استقلال هم از لحاظ مالی و هم از نظر فنی آسیب ببیند و این اتفاق بارها مورد انتقاد برخی از افراد فنی و نزدیک به استقلال هم قرار گرفت.

شفر در زمان حضورش در استقلال بارها بازیکنانی را به این تیم آورد که بعد از چند جلسه تمرین مشخص شد که فقط برای بستن یک قرارداد و تعهد مالی دیگر به تیم آبی ها آمده اند و بار فنی زیادی ندارند.

در این راه البته برخی دلالان و نزدیکان به استقلال هم دخیل بودند و دست آخر شنیده شد سود کلانی هم از این اتفاق به جیب آلمانی ها و ایرانی ها واسطه واریز شده است.

این روز ها که وینفرد شفر در رسانه ها از اخبار بین المللی از جبهه گیری فیفا علیه ایران مطلع شده است با وجود طلبی که از استقلال دارد بهترین راه را از نگاه خودش انتخاب کرده است.

شفر در روز های اخیر اظهاراتی را علیه فوتبال ایران منتشر کرده است که به مذاق فیفا خوش بیاید و در نهایت بتواند طلب خود را با کمک فیفا دریافت کند.

پیرمرد آلمانی باز هم اسیر آلزایمر شده است و یادش رفته که همین چند صباحی را که با خانواده می تواند امرار معاش کند از پول هایی است که در ایران بدست آورده و اگر دلالان شرایط حضور او در فوتبال ما را فراهم نکرده بودند باید به مشکل فراموشی اش غم بیکاری را هم اضافه می کرد.

قراردادهای مشکوک با بازیکنان خارجی

 در مدت حضور شفر در استقلال بازیکنان زیادی جذب تیم شدند که در بین آنها چند بازیکن خارجی از جمله الحاجی گرو، مارکوس نیومایر و بویان بودند که با معرفی و اصرار شفر جذب این تیم شدند و از آنها می‌توان با عنوان خریدهای مشکوک که نقطه ضعف نقل و انتقالات استقلال بودند یاد کرد.

باز کردن پای دلال آلمانی به قرارداد ستاره‌ها و جدایی تیام و جباروف

یکی از اقدامات غیر قابل دفاع شفر، باز کردن پای یک دلال آلمانی به اسم شرمان به تیم استقلال و مجاب کردن ستاره‌های تیم برای همکاری با این دلال آلمانی بود. تیام و جباروف هم ۲ ستاره خارجی استقلال بودند که با توصیه شفر با این دلال آلمانی همکاری کردند و در آخر هم در یکی از اردو‌های پیش فصل استقلال بدون عقد قرارداد از جمع آبی پوشان جدا شدند.

 قرارداد عجیب پسر شفر به عنوان آنالیزور

ساشا شفر به عنوان آنالیزور به استقلال آمد در حالی که او نه سابقه‌ای در این رابطه داشت و نه مدرک در اختیار داشت. در مورد دستمزد ساشا شفر هم گفته می‌شود مبلغ قرارداد وی بسیار بالاتر از یک آنالیزور است و حتی با مبلغ قرارداد بسیاری از مربیان لیگ برتری برابری می‌کند.

یکی از بارزترین اتفاقات دوران کاری شفر در استقلال، درگیری و اختلاف وی با علی خطیر معاون باشگاه بود و شفر ترجیح می‌داد به خیلی از مدیران باشگاه تمکین نکند و به ویژه این کار در زمان‌هایی که تیمش پیروز می‌شد و شرایط مناسبی داشت رخ می داد.

یکی از انتقادات فنی که به شفر می توان ربط داد از دست رفتن سوپرجام وشکایت به دادگاه عالی ورزش است که مقصر اصلی مرد آلمانی خواهد بود.

اما شفر و کارهایش از دید مدیران و پیشکسوتان نادیده نماند و هر یک اظهار نظراتی را علیه او مطرح کردند.

خطیر معاون ورزشی سابق باشگاه فوتبال استقلال تهران از دلالی‌های شفر پرده برداشت و گفت: روند کار شفر موفقیت آمیز نبوده است، یکی از بهترین تیم‌های تاریخ استقلال به لحاظ مهره زیر دست او بود. او در ابتدای فصل بازیکنان را با قیمت بالا به باشگاه آورد و وقتی با آن‌ها قطع همکاری کردیم، به این مساله معترض شد. شفر در ماجرای تیام و جپاروف هم مقصر بوده است. باشگاه به او صد هزار دلار برای نگه داشتن این ۲ بازیکن پرداخت کرد منتهی او ۸۰ هزار دلار را به عنوان حقوق خودش برداشت و ۲۰ هزار دلار را به این دو بازیکن داد تا آن‌ها با نارضایتی از استقلال جدا شوند. تیم شفر اصلا تمرین نداشت. او می‌آمد روزی یکساعت تیم را تمرین می‌داد و بعد کلی پول گرفت. یک میلیون دلار برای چنین مربی پرداخت کردن فاجعه است.

 

در کلیپی که از صحبت های خطیر با هواداران استقلال در شبکه های اجتماعی بازتاب زیادی داشته، معاون باشگاه اعلام کرده که فایلهای دلالی وینفرد شفر را منتشر خواهد کرد. او حتی در توضیح ماجرای اللهیار هم پای سرمربی سابق را وسط می کشد و می گوید: پول صیادمنش برای پرداخت حقوق شفر و کادرفنی هزینه شده است. این پول ربطی به قرارداد سال بعد شفر ندارد، او برای ۵ هزار دلار می‌آمد باشگاه، اما برانکو چند ماه پول نگرفت و صدایش در نیامد.

همچنین حسن روشن پیشکسوت آبی ها در این خصوص افزود: باید به حال تیمی که شفر برای استقلال بسته است گریه کرد. همه می گفتند پندار توفیقی بازیکنان بدی جذب کرده اما او هیچ چیز از فوتبال نمی فهمد. شفر آنها را رد می کرد اما آن نفراتی که خودش هم آورد هیچ چیز نیستند. بیش از حد شفر را گنده کردیم.خود شفر با دلالی بازیکنان خارجی افتضاح را به استقلال آورده است و به مامه تیام هم از طریق پسرش گفته بود باید پول بدهی. او در دبی از این کارها انجام نمی داد، اما فهمیده است ایرانی ها از این ادا و اطوارها خوششان می آید. شفر از بازنشسته هایی بوده است که در شرکت های تبلیغاتی دبی فعالیت می کرد و ریش تراش تبلیغ می کرد. افتخاری از طریق دلال ها او را به ایران آورد و خود شفر هم دلال است. شفر ۱۸ سال پیش در الاهلی دبی با ما همکاری می کرد. یک بازی می باخت می گفتند باید بیرونش کنیم و یک بازی می برد نظر مسئولان باشگاه برمی گشت. کمیته فنی باشگاه به او دستور داد باید از جوان ها استفاده کند و در نهایت هم در لیگ امارات چهارم شدیم که شفر را اخراج کردند. شفر باید رابطه خود را با دلالان کم کند. او به شدت با دلالان ارتباط دارد.

پرویز مظلومی سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال بیان کرد: شفر یادش باشد دو سال بیکار بوده و با آمدن به استقلال دوباره چهره شد.

و اما این بار فتحی علیه شفر حرف هایی را بر زبان آورد ؛شفر برای کوچک‌ترین کارها نظر می‌داد!

فتحی گفت: من زمانی که وارد باشگاه شدم از حضور شفر در ایران هفت هشت ماه می‌گذشت و او برای کوچک‌ترین کارها نظر می‌داد. برای تیم ملی هم همین شرایط بود و سرمربی تیم ملی در خیلی از مسائل دخالت می‌کرد.

مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: یکی از معضلات ما با شفر که غیرفنی هم بود این بود که او می‌خواست در انتخاب سرپرست هم دخالت و مترجم، تدارکات و پزشک تیم را هم می‌خواست او انتخاب کند. سرمربی زیر نظر معاونت ورزشی کار می‌کند، ولی شفر این موضوع را نمی‌پذیرفت.

اما در میان این هیاهو بد نیست بدانیم وینفرد شفر سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال تهران در نهایت پس از جدایی اش از جمع آبی پوشان آخرین زهر خود را ریخت تا جایی که با حضور در تیم فوتبال بن یاس امارات، پاتوسی را از استقلال پاتک زد و اکنون هم با صحبت هایشش سعی بر هم زدن و دور کردن ذهن ها به دلالی هایش در ایران دارد.


بیشتر بخوانید: پول پروپئیچ از کجا پرداخت می‌شود؟


انتهای پیام/

آخرین اخبار از باشگاه استقلال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Saber
۱۵:۱۷ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
معاون و مدیر عامل باشگاه این حرفا باید در وقت حضور شفر میزدن انهای که میدونستن ونمیگفتن مقصرن دم از وفاداری میزنن همتون مثل همین.تمام.
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۲۲:۴۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
شفر بهتر از کشور خودش که بیشترین آمار برده جنسی در اروپا را داره صحبت کنه نه درمورد حجاب زنهای ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
حالا یادتون اومد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
به نظر حرفاش درسته !!!
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۹:۳۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
آقا هر چی پول گرفته نوش جونش این بنده خدا عاشق چشم ابروی ما ایرانی ها نیست یا عاشق رنگ آبی این بنده حقیر دا واسه پول اومده نه تعارف و با مرام بازی
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۱۹:۰۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
توهین های شفر به مردم ایران و نظراتش در مورد حجاب بخشیدنی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
مسئولان باید جوابگو باشند
United States of America
شهاب
۱۶:۲۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
به نظر من شفر اگر آلزایمر داره اما در عوض باهوش است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
انشالله با واگذاری استقلال به بخش خصوصی دیگه شاهد مسائل حاشیه ای نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
اختلافات مربی باباشگاه همیشه بوده همه دیدن چجوری باش برخوردکردن ب باشگاه راهش ندادندآقامجید راآوردن حالایکدفه آلزایمری شد تیم استقلال هنوزهم تیم نشده بهتره درست باهاش برخوردشوداینها بلدندچجوری پولشونوبگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۵:۴۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
سلام مربی

آرام آرام داری ، مثل هیتلر ، اسطوره ای می شوی ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
راست گفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
افرین