مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خوزستان ؛

خدمات رسانی ۵۵ موکب خوزستانی به زائران اربعین

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان گفت: به منظور خدمات رسانی به زائران اربعین در مسیر بازگشت ۵۵ موکب توانمند در استان خوزستان پیش بینی شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت الاسلام سید محمود موسوی مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای بازگشت زائران نیز پیش بینی های لازم انجام و آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران وجود دارد، گفت: بر همین اساس در استان خوزستان مساجد و اردوگاه ها نیز برای اسکان و تغذیه زائران مشخص و تدارکات لازم دیده شده است.

او درباره موکب های پیش بینی شده در مسیر بازگشت زائران افزود: در شلمچه ۲۰ موکب، در چذابه ۱۵ موکب و در اهواز نیز که تمام ورود و خروج زائران از آنجا انجام می شود ۲۰ موکب آماده خدمات رسانی به زائران در طول شبانه روز هستند.

 مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان ادامه داد: به منظور جلوگیری از تکرار مشکلات اربعین سال گذشته در جلسات تخصصی و مشاوره ای زیادی که با افراد صاحب نظر و موکب داران با سابقه داشتیم، توانستیم بخش عمده ای از مشکلات را برطرف کنیم.

موسوی با اشاره به استقرار مواکب در مرزهای شلمچه و چذابه از ابتدای صفر و آغاز تدریجی پذیرایی از زائران گفت: برای اربعین امسال هزار و ۵۰۰ موکب در استان خوزستان پیش بینی شده است که ۴۰۰ موکب آن از میدان مقاومت تا شلمچه، ۳۰۰ موکب در چذابه و ۸۰ موکب نیز در ورودی اندیمشک و مابقی نیز در مسیر اهواز تا چذابه و اهواز تا خرمشهر مستقرند.

او با تاکید برمردمی بودن مواکب و خدمات قابل ارائه آنان افزود: خوزستان پایتخت موکب ها است و همه ما خوزستانی ها حتی منازل مان هم موکب است و خدمات رسانی به زائران اباعبدالله الحسین  را افتخار بزرگی برای خود می دانیم.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان با بیان اینکه در هر ساعت از شبانه روز که زائران وارد شوند  آب بسته بندی، بهداشتی و غذا  در اختیار آنان قرار می گیرد، ادامه داد: در زمینه اسکان و تغذیه زائران در استان خوزستان به ویژه در دو مرز شلمچه و چذابه و مسیر منتهی به گذرگاه ها هیچ مشکلی وجود ندارد.

موسوی افزود:در شلمچه امکان اسکان روزانه ۱۰۰ هزار زائر و تغذیه ۲۰۰ هزار نفر، در چذابه امکان اسکان ۸۰  هزار زائر و تغذیه ۱۹۰ هزار نفر فراهم است.

انتهای پیام/ د

خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.