رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خبرداد:

رشد ۵۱ درصدی صادرات از سیستان و بلوچستان

نادر میرشکار گفت: بیش‌از ۴۶۴ میلیون دلار صادرات در نیمه نخست سالجاری از این استان انجام شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال۵۱ درصد رشد داشته است.

رشد ۵۱ درصدی صادرات از سیستان و بلوچستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مجموع صادرات انجام شده از گمرگات و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان در ۶ ماهه نخست سالجاری ۴۶۴ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۹۳۲ دلار بوده است.

او افزود: این میزان صادرات در مقایسه با ۳۰۹میلیون ۵۸۲ هزار و ۶۷۳ دلار مدت مشابه پارسال رشد ۵۱ درصدی صادرات از این استان را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: گمرکات با ۱۲۴ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۵۶۰ دلار صادرات سهم ۲۷ درصدی از مجموع صادرات این استان را به خود اختصاص داده که در مقایسه با ۸۷ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۹۹ دلار صاردات در ۶ ماه نخست پارسال رشد ۴۲ درصدی داشته است.

او با اشاره به سهم ۷۲ درصدی بازارچه‌های مرزی در صادرات سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: ۳۴۰ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۳۷۲ دلار از مجموع صادرات سیستان و بلوچستان نیز مربوط به بازارچه‌های مرزی این استان بوده که نسبت به ۲۲۲ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۹۷۴ دلار مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۵۳ درصدی همراه بوده است.

میرشکار اظهار داشت: همچنین وزن مجموع اقلام صادراتی از سیستان و بلوچستان به کشور‌های همسایه ۶۸۶ هزار و ۱۹۶ بوده که در مقایسه با ۷۸۰ هزار و ۴۵ تن مدت مشابه پارسال حکایت از کاهش ۱۱ درصدی وزن کل محموله‌های صادراتی را دارد.

او افزود: عمده صادرات سیستان و بلوچستان در این بازه زمانی به کشور‌های افغانستان، پاکستان، ترکیه، کویت و امارات بوده و مصالح ساختمانی (سیمان)، خرما، میوه، گوجه، سوخت، گاز و صیفی جات از جمله اصلی‌ترین اقلام صادراتی در این مدت بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: امیدوار هستیم در صورت تداوم این روند تا پایان سال شاهد تحولات مثبت و خوبی در حوزه تجارت و رونق تولید در این استان باشیم.

انتهای پیام/ع

افزایش صادرات از سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار