آموزش عکاسی به هنرمندان جوان در موکب هنر

رسول اولیازاده عکاس پیشکسوت با حضور در «موکب هنر» قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین، ضمن عکاسی از فعالیت‌های هنری این قرارگاه، به آموزش عکاسی به هنرجویان جوان می‌پردازد.

آموزش عکاسی به هنرمندان جوان در موکب هنربه گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، رسول اولیازاده عکاس پیشکسوت یکی از هنرمندانی است که در «موکب هنر» قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در مرز‌های ایران و عراق حضور دارد.

او که در مرز خسروی ساکن است، درباره فعالیت‌هایش در موکب‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان کرد: از روز یکشنبه که به اینجا اعزام شدم تا روز چهارشنبه که از مرز خسروی خارج می‌شوم و به سمت عراق می‌روم تا به خیل راهپیمایان اربعین حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) بپیوندم، حدود سه روز در موکب هنر هستم.

وی اضافه کرد: در موکب هنر هنرمندان بومی از قصر شیرین و شهر‌های اطراف نیز حضور دارند و چون عمدتاً دانش‌آموز هستند، بعدازظهر‌ها در موکب حاضر می‌شوند و امکاناتی در اختیارشان گذاشته می‌شود تا تجربیاتی در زمینه خلق آثار هنری با موضوع اربعین حسینی کسب کنند. من و هنرمندان دیگر هم در این موکب حضور داریم تا این هنرجو‌ها را در حد توان راهنمایی کنیم.

اولیازاده تصریح کرد: بیشتر فعالیت من در موکب هنر، عکاسی از فعالیت‌های هنری در حال اجرا در زمینه‌های مختلف مانند نقاشی، گرافیک، خوشنویسی و... است و در کنار آن، آموزش‌هایی در زمینه عکاسی به علاقه‌مندان ارائه می‌کنم. عمده کار من پس از این آغاز می‌شود و با حضور در کشور عراق، از گردهمایی بزرگ راهپیمایان اربعین حسینی عکاسی می‌کنم تا شکوه این اجتماع عظیم برای همیشه در تاریخ تشیع ثبت شود.

رسول اولیازاده متولد ۱۳۳۶ است و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی عکاسی را به همراه رسول ملاقلی‌پور، دوست صمیمی خود آغاز کرد و با شروع انقلاب اسلامی و تظاهرات و عکاسی از راهپیمایی‌ها و درگیری‌های انقلاب به عکاسی و ظهور و چاپ عکس‌های خود پرداخت. وی همچنین یکی از عکاسانی است که به مقوله عکس دینی و به ویژه مناسک حج پرداخته است و عکس‌های او در این زمینه مشهور هستند.

قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در چهار مرز مشترک ایران و عراق مشغول خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: عکاسی ، هنرهای تجسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار