خودکفایی در ساخت بویه پلی اتیلنی به همت متخصصان بومی

نخستین بویه پلی اتیلنی اقیانوسی ساخت ایران در خلیج فارس به آب اندازی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان، گفت: نخستین بویه پلی اتیلنی اقیانوسی در بندرشهیدرجایی به آب انداخته شد.

اله مراد عفیفی پور افزود: این نخستین بویه پلی اتیلنی اقیانوسی است که به همت متخصصان داخلی در کشور تولید و نصب شد.

او بااشاره به اینکه بویه‌های پلی اتیلنی پیشرفته‌ترین نوع بویه در جهان محسوب می‌شوند افزود: ساخت هر بویه بین ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار برای کشور صرفه جویی ارزی دارد و سبب اشتغال حدود ۴۰ نفر می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بویه اقیانوسی، با بهره گیری از فناوری قالب گیری دورانی و استفاده از مواد پلی اتیلن خام درجه یک محصول پتروشیمی‌های داخل کشور در مدت ۲ ماه تولید شده است.

بویه‌ها یا علایم شناور دریایی پیش از این از استرالیا و کشور‌های اروپایی وارد و در آبراهه‌های دریانوردی مناطق مختلف خلیج فارس و دریای عمان از جمله محدوده آب‌های تنگه هرمز نصب می‌شدند.
وی گفت:
عفیفی پور افزود: بویه شناور دریایی با همکاری مشترک دو شرکت فعال تولیدی و تجهیزات دریایی ساخته شده است.

او گفت: نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل برای تعادل، شناوری و ثبات رنگ در حوضچه بندر شهید رجایی بندرعباس به آب انداخته شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ابتدای سال آینده تولید بویه به تولید انبوه می‌رسد و در دسترس بنادر و سواحل منطقه خلیج فارس و سایر استان‌های ساحلی کشور قرار می‌گیرد.

بویه ها، علایم شناور دریایی هستند که مسیر‌های دریایی را برای تردد ایمن کشتی‌ها و شناور‌های عبوری در دریاها، کانال‌های دریانوردی و سایر آبراهه‌ها فراهم می‌کنند.
نبود.
این علایم مهم کمک ناوبری، احتمال بروز خطراتی در صنعت دریانوردی همچون تصادف، به گل نشستن و سایر آسیب‌ها برای شناور‌ها وجود دارد.


انتهای پیام/ر


ساخت نخستین بویه پلی اتیلنی در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.