اعطای هزار و ۹۰۸ فقره وام قرض‌الحسنه به مددجویان یزدی

مدیر شعب صندوق امداد ولایت استان یزد گفت: هزار و ۹۰۸ فقره وام قرض‌الحسنه در شش‌ماهه نخست سال جاری به مددجویان اعطا شد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، رضا زارع بیدکی مدیر شعب صندوق امداد ولایت استان یزد بابیان اینکه حدود سه سال از آغاز فعالیت این صندوق در استان یزد می‌گذرد، گفت: طی شش‌ماهه نخست امسال ۱۱ میلیارد و ۳۹۹ میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان غیر تحت حمایت از سوی صندوق امداد ولایت استان یزد پرداخت شد.

او افزود: صندوق امداد ولایت یک موسسه و تشکیلات مالی و اعتباری غیرانتفاعی و غیرتجاری است که باهدف ترویج و اشاعه فرهنگ غنی قرض‌الحسنه و اعطای تسهیلات به مددجویان کمیته امداد و اقشار نیازمند جامعه فعالیت می‌کند.

مدیر شعب صندوق امداد ولایت استان یزد با بیان اینکه بیش از ۴۲ هزار نفر در این صندوق افتتاح حساب کرده‌اند، گفت: از مجموع تسهیلات اعطایی به نیازمندان شش میلیارد و ۸۹۷ میلیون تومان در قالب وام کارگشایی، دو میلیارد و ۹۶۳ میلیون تومان برای ایجاد اشتغال و یک میلیارد و ۵۳۹ میلیون تومان وام مسکن و ودیعه مسکن در نیمه نخست سال ۹۸ به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان پرداخت شد.

او افزود: طی این مدت ۹۰۱ متقاضی نیز از سوی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان یزد برای دریافت تسهیلات کارگشایی، خودکفایی و ودیعه مسکن به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران معرفی‌شده‌اند و درمجموع هفت میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان وام به آنان اعطاشده است.

زارع بیدکی ادامه داد: در صندوق دو نوع سپرده‌گذاری وجود دارد که نوع اول سپرده عادی یا عندالمطالبه با نیت خیر و کمک به نیازمندان با تشخیص صندوق وامداد است و سپرده‌گذار هر زمان اراده کنند از طریق عابر بانک و درگاه‌های اینترنتی و سایر امکانات بانکی می‌تواند موجودی‌اش را برداشت کند و یا مبلغ موجودی خود را افزایش دهد.

او گفت: نوع دوم سپرده صندوق امداد ولایت، سپرده اداره شده یا ویژه است، در این نوع سپرده، سپرده‌گذاران می‌توانند از مبالغ سپرده‌گذاری خود افرادی را برای گرفتن تسهیلات از محل سپرده خود معرفی کنند و صندوق هم بر اساس خواسته و نظر سپرده‌گذار تسهیلات در اختیار افراد معرفی‌شده می‌گذارد درواقع تسهیلات را بنا به خواست سپرده‌گذار بر اساس ضوابط معرفی‌شده سپرده‌گذار انجام می‌دهد.

او یادآور شد: سال گذشته ۳۲۵۶ مورد تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۹ میلیارد و ۳۲۷ میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت شد، ۲۴۳۹ مورد از وام پرداختی در قالب کارگشایی، ۵۷۶ مورد خودکفایی، ۲۲۱ مورد تعمیر و ساخت مسکن و ۲۰ مورد ودیعه مسکن بوده است.

شعبه اصلی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان یزد در میدان مهدیه، ابتدای بلوار شهید منتظر قائم قرار دارد و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نرم‌افزار‌های کاربردی همانند همراه بانک، اینترنت بانک و تلفن‌بانک می‌توانند به سایت اینترنتی www.sqev.ir مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۴ - ۳۶۲۸۰۲۱۲ و ۳۶۲۸۰۳۵۰ تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/ی

ارائه تسهیلات اشتغال به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد یزد

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.