بازگشایی موزه اسلام آبادغرب پس از تعطیلی چندساله

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسلام آبادغرب از تلاش برای بازگشایی موزه اسلام آبادغرب پس از تعطیلی چندساله خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،شهرام علی‌یاری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسلام آبادغرب به تعطیلی چهارساله موزه تخصصی باستان شناسی اسلام آبادغرب اشاره کرد و گفت : این موزه سال ۱۳۸۸ درحالی راه اندازی شد که برای آن رده حفاظتی و حضور نیرو‌های گارد حفاظت تعریف نشده بود.

او گفت : عدم حضور نیرو‌های گارد حفاظت و پاره‌ای دیگر از مشکلات باعث تا این موزه در سال ۱۳۹۴ پس از شش سال فعالیت تعطیل شود و تا به امروز هم شاهد تعطیلی آن هستیم.

رئیس میراث فرهنگی اسلام آبادغرب بابیان اینکه از چندماه پیش تلاش‌هایی برای بازگشایی این موزه انجام گرفته، گفت: در فاز اول اقداماتی را برای افتتاح موزه صنایع دستی در بخشی از این موزه آغاز کردیم که ظرف روز‌های آینده افتتاح خواهد شد.

او افزود: در این بخش، صنایع دستی شهرستان که تاکنون نشان ملی و بین المللی کیفیت گرفته‌اند را به نمایش خواهیم گذاشت و چند غرفه را نیز برای ورکشاپ صنایع دستی در نظر گرفته‌ایم.

علی‌یاری به قدمت چندین هزار ساله شهرستان اسلام آبادغرب و وجود آثار تاریخی گرانبها در این شهرستان اشاره کرد و گفت: به منظور حفاظت از این آثار تاریخی، بخش موزه باستانشناسی را پس از تهیه طرح محتوایی و ساماندهی آن بازگشایی خواهیم کرد.

او گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، طی چندماه آینده بخش موزه تخصصی باستانشناسی اسلام آبادغرب با رفع مشکلات آن بازگشایی خواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

موزه اسلام آبادغرب بازگشایی می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار