ارتش در خدمت زائران اربعین حسینی

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور گفت : ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در خدمت زائران اربعین حسینی است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امیرفرهاد آریانفر فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور گفت : ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در خدمت زائران اربعین حسینی است و در این رابطه ۳۰۰ تن از نیرو‌های خود را به طور مستقیم برای خدماترسانی به زوار درمرز‌های خسروی و مهران پای کار آورده است.

او گفت : مسئولیت در جناحین مرز با ارتش جمهوری اسلامی ایران و حوزه داخل پایانه مرزی مربوط به عبور و مرور زائران را مرزبانی و ناجا پوشش می‌دهد.

او افزود: ارتش جمهوری اسلامی از یک ماه قبل از حرکت عظیم اربعین، نسبت به آماده سازی پارکینگ‌های اربعین برای خودرو‌های سواری به میزان ۴۰ هکتار و محل استقرار اتوبوس‌های ویژه جابجایی زائران اقدام کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور گفت: همچنین بیمارستان صحرایی ارتش با امکانات بسیار عالی هم اکنون در مرز خسروی با ۲ اتاق عمل، ظرفیت پذیرش ۶۰ تخت بیمارستانی و امکانات دندانپزشکی، آزمایشگاه و رادیولوژی در خدمت زائران است که تاکنون خدمات بسیار خوبی را ارائه کرده است.

امیر آریانفر افزود: سه موکب در مرز خسروی و ۲ موکب در مرز مهران از سوی ارتش برپا شده و تاکنون در مرز خسروی از سوی موکب‌های ارتش ۳۰ هزار وعده صبحانه، ناهار، شام و میان وعده بین زائران اربعین حسینی توزیع شده است.

او افزود: هم اکنون بالن‌های پایش تصویری و دوربین‌های فوق پیشرفته در منطقه نصب شده است که این دوربین‌ها تا عمق ۱۵ کیلومتر داخل خاک عراق را پایش می‌کنند.

او گفت: بالگرد‌های امدادی هوانیروز نیز در محل پادگان ابوذر به منظور اورژانس هوایی مستقر هستند و هواپیما‌های غول پیکر ما در پایگاه هوایی دزفول نیز آماده خدمات رسانی به زائران در مواقع لازم هستند که در اتفاقات اخیری که در شلمچه افتاد در بحث انتقال مصدومان به شیراز به کارگیری شدند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش افزود: تعداد قابل ملاحظه‌ای آمبولانس نیز برای خدمات‌رسانی در بیمارستان صحرایی ارتش مستقر کرده ایم.

او افزود: تمهیدات لازم برای امنیت زائران اندیشیده شده و در رابطه با خدمات رسانی به زائران و همچنین در تامین امنیت نیز با مرزبانی، ناجا و سپاه پاسداران کاملا هماهنگ عمل می‌کنیم.

 

 

انتهای پیام/د

با تمام توان در خدمت زائران اربعین حسینی

 

برچسب ها: ارتش ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار