در دهه فجر امسال؛

افتتاح خانه جوان در ۶ شهرستان استان فارس

مدیرکل ورزش و جوانان فارس از راه اندازی خانه جوان در ۶ شهرستان استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با استفاده از اعتبارات سال‌های ۹۶ و ۹۷ احداث شده و تا دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر علی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان فارس درجلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، گفت: این استان یکی از استان‌های پیشرو در برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان است.

او، یکی از دلایل این ویژگی را اهتمام استاندار و معاون سیاسی امنیتی و امور اجتماعی استانداری فارس به مسائل پیرامون جوانان دانست و افزود: تاکید ویژه استاندار به برگزاری منظم فصلی این جلسات باعث شده تا هر فصل یک بار جلسات این ستاد به صورت منظم برگزار شود.

کامیاب، اداره کل ورزش و جوانان را دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان معرفی کرد و افزود: نباید اینگونه تصور شود که حل و فصل تمام مسائل و مشکلات موجود مرتبط با جوانان بر عهده اداره کل ورزش و جوانان است. کامیاب هم افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها در سطح استان و پیگیری و نظارت و اجرای دقیق برنامه‌های مرتبط با جوانان را از جمله اهداف این ستاد عنوان کرد وگفت:مهم‌ترین وظیفه دبیرخانه ایجاد هماهنگی میان اعضای ستاد است.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان افزود: دبیرخانه این ستاد وظایفی همچون بررسی و تصویب فعالیت‌های دستگاه‌ها در قالب تقسیم کار استانی، بررسی میزان تحقق شاخص‌های اجرای برنامه در سطح استان، پیگیری اجرای مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان استان و ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و گزارش دهی به رئیس ستاد و ستاد ملی جوانان را برعهده دارد.

او با اشاره به تأکید رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان به عنوان رئیس و دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان بر لزوم توجه به مسائل جوانان افزود: در استان نیز استاندار به عنوان رئیس این ستاد به صورت مستمر پیگیری مصوبات این ستاد است.

کامیاب در بخش دیگری از راه اندازی خانه جوان در ۶ شهرستان استان فارس خبر داد و گفت: این ۶ پروژه با استفاده از اعتبارات سال‌های ۹۶ و ۹۷ احداث شده و تمامی آن‌ها تا دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان از احداث ۵ خانه جوان دیگر در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: این پنج پروژه نیز در سال ۹۹ افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

او، خانه جوان را محلی مناسب برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد جوان دانست و گفت: سازمان‌های مردم نهاد جوانان کارآمدترین الگوی مشارکت اجتماعی برای جوانان است.

کامیاب در بخش پایانی صحبتهایش با انتقاد از عدم برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان در یکی دو شهرستان استان، با تاکید بر لزوم واهمیت برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان از فرمانداران خواست تا با برگزاری این جلسات زمینه افزایش هم افزایی میان دستگاهی را با هدف مرتفع ساختن مشکلات جوانان را فراهم آورند.
انتهای پیام/م

افتتاح ۶ خانه جوان در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار