نارضایتی کشاورزان علت تأخیر در اجرای طرح احیای دشت شهرکرد

مشکلات اجتماعی و نارضایتی کشاورزان باعث به تأخیر افتادن اجرای طرح احیای دشت شهرکرد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح احیا و تغذیه مرغزار شهرکرد به علت وجود مشکلات اجتماعی و نارضایتی کشاورزان به تأخیر افتاد و دستخوش تغییر شد.

او افزود: این طرح، بر اساس مطالعات مرکز تحقیقات منابع آب دانشگاه شهرکرد، طراحی فنی مهندسی و تأمین اعتبار از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در شهریور ماه امسال آماده اجرا بود.

محمدی مقدم اضافه کرد: اهمیت این طرح به علت احداث بندخاکی و به دنبال آن تشکیل دریاچه (بک آب) به طول ۱.۵ کیلومتر و عرض ۱۵ متر در محل اراضی مستثنیات کشاورزان، با مخالفت کشاورزان مواجه شد و از اجرا باز ماند.

او ادامه داد: اهمیت این طرح به دلیل کنترل سه پدیده مخرب زیست محیطی شامل افت آب‌های زیرزمینی، فرونشست زمین و مهار کانون ریزگرد داخلی و همچنین ایجاد پوشش گیاهی و احیا و تغذیه مرغزار، در نشست شورای حفاظت آب شهرستان شهرکرد مورد تأکید قرار گرفت.

محمدی مقدم گفت: در این نشست پس از طرح مباحث کارشناسی و فنی و حقوقی مقرر گردید با تغییراتی در نحوه اجرای این طرح و حذف دریاچه در اراضی مستثنیات کشاورزان، طرح جایگزین با مشارکت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، شرکت آب منطقه‌ای استان و نماینده کشاورزان اجرایی شود.

او افزود: بر این اساس، احداث بندخاکی در نزدیکی باند فرودگاه، ایجاد کانال و شبکه پخش سیلاب در ۴۰۰ هکتار از مرغزار شهرکرد با کمک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان انجام می‌شود.

محمدی مقدم اضافه کرد: اجرای شبکه پمپاژ انتقال آب با لوله بر روی مرغزار هم با کمک شرکت آب منطقه‌ای استان و تملک اراضی مستثنیات در مسیر انتقال با کمک نماینده کشاورزان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ف

مشکلات اجتماعی باعث به تأخیر افتادن احیای دشت شهرکرد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار