آیین‌های سنتی بوشهر در لهستان به نمایش در می‌آید

هنرمندان بوشهری آیین‌های سنتی ویژه ماه صفر و اربعین حسینی را در لهستان به نمایش می‌گذارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، گروه فرهنگی وهنری هومهر شامل تعدادی از هنرمندان بوشهری به دعوت سفارت ایران در لهستان و چند مرکز فرهنگی این کشور، برای اجرای برنامه‌های سنتی و آیینی ویژه ماه صفر و اربعین حسینی، جمعه راهی ورشو می‌شود.

سرپرست گروه فرهنگی و هنری هومهر گفت: این گروه از ۲۷ مهر (۱۹ اکتبر ۲۰۱۹) تا دوم آبان (۲۴ اکتبر ۲۰۱۹) در چند شهر لهستان در قالب یک ویژه برنامه با عنوان تجلی حقیقت به اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و آیینی بوشهر مربوط به محرم و صفر می‌پردازد.

مهدی جلالی افزود: بر اساس برنامه ریزی سفارت ایران در لهستان، گروه فرهنگی و هنری هومهر بوشهر در دانشگاه ورشو، شهرداری لوبلین، موزه آسیا و پاسیفیک ورشو، مرکز فرهنگی پراگا در ورشو و صومعه دومینیکن لوبلین برنامه‌های نمایش، عزاداری سنتی بوشهر، نوحه‌خوانی، مرثیه خوانی، سینه زنی، نمایش فیلم اجرا خواهد کرد.

گروه هنری هومهر از سال ۷۵ کار خود را آغاز کرده و در مناسبت‌های مختلف اجرا‌هایی در داخل و خارج کشور داشته که رویکرد همه این برنامه ها، توجه به آیین، فرهنگ و هنر بومی بوشهر بوده است.

این گروه سال ۹۵ هم به دعوت سفارت ایران و چند مرکز اسلامی در آلمان، به مدت یک هفته ویژه برنامه ایام محرم را در شهر‌های مختلف آلمان اجرا کرد که با استقبال مسلمانان آلمانی و همچنین هموطنان ایرانی  حاضر در این کشور رو به رو شد.

انتهای پیام/ک

نمایش آیین‌های سنتی بوشهر در لهستان

 

برچسب ها: وزارت ارشاد ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.