مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد:

بچه‌های مسجد یزد دست به قلم می‌شوند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد گفت: نخستین جشنواره فصلی خاطره و داستان بچه‌های مسجد در یزد برپا می‌شود.

حجت الاسلام مصطفی گرجی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  گفت: نخستین جشنواره فصلی خاطره و داستان بچه‌های مسجد همزمان با فصل پاییز و با موضوع اربعین برپا می‌شود.

او با بیان اینکه یکی از رسالت‌های کانون مساجد ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، افزود: هدف از برپایی این جشنواره، ایجاد انگیزه در نوجوانان و جوانان مسجدی، جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و خاطره و داستان نویسی است.

حجت الاسلام گرجی به دلیل انتخاب موضوع اربعین برای جشنواره خاطره و داستان یزد اشاره و خاطرنشان کرد:  پیاده روی اربعین سبب آشنایی جهانیان با شور و شعور حسینی می‌شود و این راهپیمایی که عظیم‌ترین پیاده روی دسته جمعی در طول تاریخ است، در واقع پیاده روی اربعین وحدت اجتماعی برپایه یک معشوق مشترک است که در مراودات و مناسبات انسانی من‌ها و منیت‌ها رنگ می‌بازد و همگان به یک ما تبدیل می‌شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد ادامه داد: این جشنواره، فرصت مناسبی برای دست به قلم شدن نوجوانان و جوانانی است که تجربه حضور در این پیاده روی عظیم و معنوی را داشته اند.

او اضافه کرد: همچنین کسانیکه تاکنون موفق به حضور در پیاده روی اربعین و زیارت حرم ائمه اطهار در کربلا نشده اند می‌توانند خاطرات دیگران را ثبت و به جشنواره ارسال کنند.

علاقمندان جهت شرکت در نخستین جشنواره فصلی خاطره و داستان بچه‌های مساجد، تا پایان آبان ماه امسال فرصت دارند تا آثار خود را به صورت حضوری به ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد واقع در بلوار دانشجو تحویل دهند و یا به نشانی www.masajedyazd.ir ارسال نمایند.

انتهای پیام/ غ

برپایی جشنواره فصلی خاطره و داستان بچه‌های مسجد در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار