تزریق بیش از ۳ میلیون دز واکسن آنفلوانزای مرغی در قزوین

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۳ میلیون دز واکسن آنفلوانزا در مزارع پرورش مرغ مادر و تخم گذار استان استفاده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  وحید ابراهیم نژاد حمیدی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان گفت: با توجه به استمرار برنامه واکسیناسیون گله‌های حساس در هر دوره جوجه ریزی، در نیمه نخست امسال ۳ میلیون و ۱۷۰ هزار دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ۱۷ مزرعه صنعتی طیور استان مصرف شده است.

ابراهیم نژاد حمیدی افزود: با توجه به وضعیت تراکم مزارع مرغ مادر و تخمگذار در کشور، استان قزوین در گروه استان‌های پرخطر کشور به لحاظ وقوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است که این موضوع اهمیت انجام واکسیناسیون را برای حفظ صنعت طیور کشور، محافظت از بهداشت عمومی از طریق کاهش سرعت گردش و شیوع بیماری و فراهم کردن امنیت و ایمنی مواد غذایی کشور دوچندان می‌کند.

او اضافه کرد: با توجه به حساسیت گونه بوقلمون به بیماری آنفلوانزای فوق حاد، واکسیناسیون مزارع بوقلمون استان هم همگام با مزارع صنعتی طیور در حال انجام است.

این مقام مسئول گفت: با توجه به پوشش حداکثری طیور صنعتی استان با واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کنار رعایت اصول امنیت زیستی توسط مرغداران موجب کاهش چشمگیر وقوع بیماری در مزارع صنعتی استان شده به نحوی که موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد از پارسال تاکنون در استان مشاهده نشده است.

انتهای پیام/ک

اجرای طرح واکسیناسیون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ۱۷ مزرعه صنعتی طیور قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار