ساماندهی املاک مازاد چه کمکی به آموزش و پرورش می‌کند؟

مدیرکل حقوقی و املاک وزارت آموزش و پرورش درباره مصوبه مجلس مربوط به ساماندهی املاک مازاد آموزش و پرورش و موارد استفاده آن توضیح داد.

ساماندهی املاک مازاد چه کمکی به آموزش و پرورش می‌کند؟منصور اردستانی، مدیرکل حقوقی و املاک وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مصوبه جدید مجلس مبنی بر تنظیم برخی مقررات مالی، اداری و پشتیبانی آموزش و پرورش اظهار کرد: بر اساس این مصوبه که منتظر تایید شورای نگهبان است، ساماندهی املاک آموزش و پرورش را مورد توجه قرار می‌دهیم که البته نیازمند آیین نامه اجرایی است و این فرایند پس از تایید نهایی انجام می‌شود.

او ادامه داد: البته پیش از این مصوبه هم بخشنامه‌ای به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرده بودیم تا بر این اساس تمام فضا‌های آموزشی که در مناطق تجاری و شلوغ وجود دارد شناسایی کرده و چنانچه امکان تبدیل به احسن یا تغییر در آن وجود دارد این کار را انجام دهیم.

اردستانی افزود: برای مثال برخی واحد‌های آموزشی بزرگ در منطقه‌ای تجاری قرار گرفته است که می‌توان ملک آن را به فروش رسانده و در ازای آن چند مدرسه در مناطق مورد نیاز ساخته یا خریداری کنیم.

بیشتر بخوانید: وعده تحویل ۲۵ هزار کلاس درس در سال ۹۹
مدیرکل حقوقی و املاک وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مصوبه مجلس برای ساماندهی املاک آموزش پرورش در چه زمینه‌ای به کار گرفته می‌شود، تصریح کرد: در صورت اجرایی شدن این مصوبه آن را در بحث توسعه فضا‌های آموزشی و پرورشی و به طور کلی در موارد تملکی استفاده می‌کنیم و مواردی همچون پرداخت سرانه یا معوقات از این طریق تامین نمی‌شود.

او یادآوری کرد: البته توجه به شناسایی املاک مازاد پیش از این مورد توجه قرار گرفته و در قانون بودجه ۹۸ هم به آن اشاره شده بود، اما موانعی برای اجرای این فرایند وجود داشت که مانع از انجام کار می‌شد.

انتهای پیام/

ساماندهی املاک آموزش و پرورش صرف چه مواردی می‌شود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار