مدیریت صحیح زیست محیطی در راستای جمع آوری و دفع پسماندها

به منظور مدیریت صحیح زیست محیطی در راستای جمع آوری و دفع پسماندها در موکب ها بازدیدهای روزانه از موکب ها انجام می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،پژمان فتاحپور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قصرشیرین گفت : بازدید مستمر و روزانه از موکب های سطح شهرستان قصرشیرین در ایام اربعین حسینی(ع) توسط کارشناسان محیط زیست انجام می شود.

او گفت : در ایام اربعین حسینی حدود 30 موکب در سطح شهرستان قصرشیرین مستقر گردیده است.

فتاحپور گفت: تعدادی از این موکبها برای اسکان زوار و مابقی خدماتی مانند تهیه و توزیع غذا و نوشیدنی را به زائرین ارائه می نمایند.

او گفت: با توجه به اینکه اکثرا از ظروف و لیوان های یکبار مصرف استفاده می نمایند ضرورت دارد مدیریت صحیح زیست محیطی در راستای جمع آوری مناسب و دفع این پسماندها بعمل آید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین گفت: به منظور مدیریت صحیح پسماندها این اداره با کمک تعدادی از همیاران و فعالان زیست محیطی اقدام به سرکشی و آموزش مسئولین مواکب می نماید.

فتاحپور افزود: با توجه به اینکه این مواد یکبار مصرف برای طبیعت مضر و زمان ماندگاری زیادی را برای تجزیه شدن در طبیعت دارد لذا از همه کسانی که در این راستا فعالیت دارند انتظار می رود نهایت همکاری در این زمینه را داشته باشند زیرا که حفظ محیط زیست حفظ مواهب الهی می باشد.

او گفت: تقاضایی که از زوار گرامی داریم اینست که از مصرف بی رویه ظروف یکبار مصرف خودداری و حتی الامکان از ظروف شیشه ای واستیل که دارای قابلیت شستشو و استفاده مجدد را دارد استفاده نمایند .

 

 

انتهای پیام/د

بازدید مستمر و روزانه از موکب ها

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.