برگزاری جلسه تسهیل گران جهادکشاورزی و منابع طبیعی درشهرستان مرند

جلسه تسهیل گران جهادکشاورزی و منابع طبیعی درشهرستان مرندبرگزار شد.

برگزاری جلسه تسهیل گران جهادکشاورزی و منابع طبیعیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،جعفریان مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها و مراتع آبخیزداری کشور در جلسه تسهیل گران جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان مرند گفت: در حال حاضر مهم‌ترین سیاست سازمان، اجرای مشارکتی پروژه‌ها و فعالیت‌ها با حضور موثر آحاد مردم است.

او با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در اجرای طرح‌های منابع طبیعی افزود: بدون مشارکت مستقیم و موثر مردم، طرح‌ها عملیاتی نشده و اثرات و پیامد‌های آن پایدار نخواهد بود.

او با تاکید بر استفاده بهینه از منابع طبیعی در جهت تامین معیشت مردم گفت: منابع طبیعی وقتی معنا پیدا می‌کند که مردم منفعتی از آن داشته باشند، اگر نتوانیم در منفعت و معیشت مردم نقشی داشته باشیم نمی‌توانیم در حفظ و نگهداری منابع طبیعی از مردم انتظار داشته باشیم.

 مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها و مراتع آبخیزداری کشور به حفظ منابع طبیعی و سازه‌های آبخیزداری روستا‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: روستاییان باید تشکل‌ها و انجمن‌هایی را در روستای خود تشکیل داده و با دریافت آموزش‌های لازم از سوی منابع طبیعی به حفظ اصولی منابع طبیعی محیط خود بپردازند.

جعفریان با بیان اینکه سال گذشته بخش عمده اخبار وقوع آتش سوزی در منابع طبیعی از طریق همیاران طبیعت اعلام شده است افزود: تشویق، تقویت و آموزش مردم به پیوستن به گروه همیاران طبیعت باید یکی از اساسی‌ترین کار‌های جهادکشاورزی و منابع طبیعی شهرستان‌ها باشد.

عادلی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرند نیز در این جلسه از تکمیل شدن دومین سد بتن غلطکی کشور در این شهرستان خبر داد.

او افزود: این سد در روستای لیوار بخش یامچی شهرستان مرند در حال تکمیل شدن است.

اودر خصوص راهکار مناسب جهت مقابله با زمان‌های بحرانی در عرصه‌های منابع طبیعی روستا‌ها گفت: در اکثر روستا‌های شهرستان مرند ستاد بحران با محوریت دهیار، شورا‌ها و مردم تشکیل شده است تا در مواقع بحرانی با سرعت عمل بیشتری با حوادث برخورد کنیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار