معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام:

موکب‌ها ملزم به رعایت موارد بهداشتی هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: موکب‌ها باید در تهیه مواد غذایی نکات بهداشتی را رعایت کنند و در صورت هر گونه تخلفی با موکب متخلف برخورد خواهد شد.

موکب‌ها ملزم به رعایت موارد بهداشتی هستند

ناصری فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ;گفت: با توجه به اینکه بهداشت مواد غذایی ارتباط مستقیمی با سلامت فرد دارد، موکب‌هایی که مواد غذایی را در بین زائران توزیع می‌کنند باید به طور کامل بهداشت را رعایت کنند تا زائران با بیماری خاصی مواجه نشوند.

او ادامه داد: با توجه به گرم بودن هوا و احتمال فساد مواد غذایی، از موکب‌هایی که در بخش تهیه و توزیع مواد غذایی گرم فعالیت می‌کنند خواهشمندیم مواد غذایی گرم و پخته شده را به مدت طولانی در فضای باز قرار ندهند

ناصری فر مطرح کرد: موکب‌ها باید پخت مواد غذایی را در محلی کاملا تمیز و بدون هیچ گونه آلودگی انجام دهند.

او بیان کرد: رعایت سلامت غذایی از جمله مهم‌ترین موضوعی است که موکب‌ها باید به آن توجه داشته باشند، از جمله اینکه هنگام سرخ کردن مواد غذایی به سلامت و تازه بودن روغن توجه لازم را داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اظهار کرد: برای نگهداری غذای داغ بهتر است از ظروف آلومینیومی استفاده کنند، همچنین برای نوشیدنی‌های سرد، لیوان‌های پلی اتیلنی شفاف و برای مایعات گرم، لیوان‌های گیاهی و کاغذی مناسب‌تر است.

او افزود: گشت‌های نظارتی نیز همواره بر رعایت بهداشت توسط موکب‌ها نظارت خواهد داشت.

انتهای پیام/ ن

رعایت بهداشت توسط موکب‌های مستقر در مسیر تردد زائران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.