استاندار اردبیل:

ایجاد جایگاه سوخت در فرودگاه پارس آباد ضرورت دارد

استاندار اربیل گفت: برقراری مجدد پرواز‌های فرودگاه پارس آباد با استقبال مسافران مواجه شده و ایجاد جایگاه سوخت در این فرودگاه ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در نشست با مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در حال حاضر بیش از ۴/۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در شمال استان تولید می‌شود و در سال‌های آتی یک میلیون تن به این میزان افزوده می‌شود که نیازمند زیرساخت‌های لازم برای مرسوله‌های باری در فرودگاه است.

او با بیان اینکه تحولات بسیار زیاد اقتصادی در شمال استان نیازمند فرودگاه استاندارد است گفت: هرگونه ریل گذاری و ایجاد زیرساخت‌های اساسی از جمله توسعه و ساخت جایگاه سوخت پرواز‌ها توجیه اقتصادی دارد.

استاندار اردبیل پتانسیل فروگاه پارس آباد را بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت: این فرودگاه می‌تواند به عنوان فرودگاه آلترناتیو انتخاب شود که باز برای متحول شدن منطقه تاثیر مستقیم دارد.

بهنام جو با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای بین شرکت فرآورده‌های نفتی با استانداری اردبیل منعقد می‌شود گفت: ایجاد جایگاه سوخت رسانی فرودگاه پارس آباد مغان بیش از ۸۰میلیارد ریال اعتبار لازم دارد و با همکاری طرفین پیگیری و ایجاد می‌شود.

او در بخش دیگر سخنان خود افزود: سازمان همیاری شهرداری‌های استان اردبیل با هزینه کمتر برای مطالعات مسیر راه اهن اردبیل- پارس آباد اقدام کرده است و با کمترین هزینه مشکلات استان را حل می‌کند.

استاندار اردبیل گفت: سازمان همیاری شهرداری‌های استان حیاط خلوت استانداری نیست بلکه با توجه به استقلالی که دارد با تامین حقوق کارکنان خود پروژه‌های خوبی را جهت حل مشکلات شروع کرده است.

وکیل زاده، مدیر عامل شرکت فرآورده‌های نفتی کشور نیز ضمن اعلام همکاری با استانداری اردبیل در ساخت جایگاه سوخت رسانی فرودگاه پارس آباد گفت: شرکت فرآورده‌های نفتی قادر به احداث جایگاه نیست، اما می‌تواند بخشی از مشکلات را با همکاری مرتفع سازد.

او تعیین و تکلیف جایگاه مرزی بیله سوار را یکی از اولویت‌های اساسی بر شمرد و اظهار کرد: یک تیم کارشناسی برای تهیه گزارش جهت مطالعه و بررسی نهایی در هفته‌های آینده به استان اردبیل اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/ح

تولید بیش از ۴/۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در شمال استان اردبیل

برچسب ها: فرودگاه ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.