رئیس سازمان چای کشور خبر داد؛

خرید تضمینی برگ سبز چای تا پایان مهر

رئیس سازمان چای کشور گفت: چایکاران شمال کشور تا آخر مهرفرصت دارند برگ‌های سبز چین پاییزه خود را به کارخانه‌های چایسازی تحویل دهند.

خرید تضمینی برگ سبز چای تا پایان مهربه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور گفت: خرید تضمینی برگ سبز از چایکاران شمال تا سی ام مهر ماه است و چایکاران در این فرصت می‌توانند برگ‌های سبز چین پاییزه را به کارخانه‌های چایسازی تحویل دهند.

اوبا بیان اینکه، از اول اردیبهشت تا امروز ۱۲۴ هزار تن برگ سبز به ارزش ۳۳۷ میلیارد تومان ازباغ‌های این ۲ استان شمالی برداشت شده است، افزود:که از این مقدار چای برداشت شده ۵۷ هزار و ۴۰ تن معادل ۴۶ درصد آن درجه یک و ۶۷ هزار و ۹۶۰ تن معادل ۵۴ درصد بقیه درجه ۲ است.

رئیس سازمان چای کشور در خصوص پرداخت مطالبات چایکاران هم گفت: تا کنون ۲۶۵ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد و ۷۲ میلیارد تومان بقیه هم به تدریج پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید:واریز بخش دیگری از مطالبات چایکاران


حبیب جهانساز افزود: حدود ۲۸ هزارتن چای خشک هم امسال درکارخانه‌های فرآوری گیلان و مازندارن تولید شده است.

او با بیان اینکه، چایکاران گیلان و مازندران در ۳ مرحله بهار، تابستان و پاییز برگ سبز چای برداشت می‌کنند، تصریح کرد: این ۲ استان شمالی ۶۰ هزار خانوار چایکار و ۲۵ هزار هکتار باغ چای دارد.

 

انتهای پیام / ق

 

پایان مهر آخرین مهلت چایکاران برای تحویل برگ سبز چای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.