پذیرایی بیش از ۱۰۰ هزار زائر حسینی

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: طی ۱۰ روز گذشته شش موکب برای خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در استان برپا شده که این موکب‌ها تاکنون پذیرای بیش از ۱۰۰ هزار زائر حسینی بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محسن رخصی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: این نهاد به منظور پذیرایی و خدمت رسانی از زائران حسینی شش موکب در استان برپا کرده است.

رخصی با بیان اینکه این موکب‌ها در شهر و شهرستان‌های کنگاور، اسلام آبادغرب، حمیل، سرپل ذهاب و قصرشیرین برپا شده اند، افزود: پیش از این مقرر شده بود موکب‌های کمیته امداد کار خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی از بیست و سوم مهر ماه آغاز کنند که به دلیل حجم بالای زائرانی که مسیر تردد خود را کرمانشاه و مرز خسروی قرار داده بودند این موکب‌ها نیز کار خود را از ۱۰روز پیش آغاز کردند.

او  با یادآوری اینکه موکب‌های این نهاد به صورت میانگین روزانه به ۱۰ هزار زائری که از استان کرمانشاه روانه کربلای معلی می‌شوند خدمت رسانی می‌کند، عنوان کرد: از ۱۰ روز گذشته تاکنون در موکب‌های کمیته امداد استان کرمانشاه از ۱۰۰ هزار زائر حسینی پذیرایی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه بیان کرد: موکب‌های این نهاد تا چهار روز بعد از گذشت مراسم اربعین و در مسیر بازگشت زوار نیز برقرار خواهند بود.

شایسته ذکر است، به گفته رخصی، هم اکنون این نهاد دو محل برای اسکان و استراحت زائران در ابتدای شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی نیز تدارک دیده است.

 

 

نذورات  ۳۵ میلیون تومانی خیرین به  موکب منطقه دو 

 

 

 

رئیس کمیته امداد منطقه دو شهرستان کرمانشاه گفت: زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تاکنون بیش از ۳۵ میلیون تومان به پایگاه‌های این نهاد اهدا کردند.

سید مهدی حجازی، رئیس کمیته امداد منطقه دو شهرستان کرمانشاه با اشاره به بازگشایی مرز خسروی در سال جاری بر روی زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: این نهاد در مسیر حرکت زائران حسینی (ع) در استان کرمانشاه پایگاه‌های جذب کمک مردمی برپا کرده است.

حجازی افزود: در این پایگاه‌ها صدقات و کمک‌های مردمی با عنوان "صدقه سفر در صفر "جمع آوری شده است.

او ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۵ میلیون تومان صدقات و نذورات از سوی زائران به پایگاه‌های این نهاد اعطا شده است.

رئیس کمیته امداد منطقه دو شهرستان کرمانشاه بیان کرد: این میزان نذورات و صدقات به خانوار‌های مددجو با اولویت خانوار‌های دارای فرزند یتیم و محسنین اهدا شده است.

انتهای  پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار