کنایه نماینده جمهوری‌خواه به ترامپ: مرحبا، پایگاه خودمان را عمدا بمباران کردیم!

«آدام کینزینگر» از دونالد ترامپ به دلیل بمباران پایگاه نظامی نیرو‌های ائتلاف به سرکردگی آمریکا در نزدیکی شهر عین العرب به شدت انتقاد کرد.

انتقاد شدید نماینده جمهوریخواه از ترامپ به دنبال تخریب پایگاه نظامی آمریکا در عین العرببه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، «آدام کینزینگر» نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا، پس از انتشار خبری از سوی روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه دو جنگنده این کشور پایگاه نظامی نیرو‌های ائتلاف به سرکردگی آمریکا را در نزدیکی شهر عین العرب که کُرد‌ها آن را کوبانی می‌نامند تخریب کرده‌اند به شدت از دونالد ترامپ انتقاد کرد.

کینزینگر شب گذشته در توییتی در انتقاد از ترامپ نوشت: «مرحبا. پایگاه خودمان را عمدا بمباران کرده‌ایم، چون تصمیم بدون فکر دونالد ترامپ فرصت نداد تا بهترین راه تخلیه پایگاه پیدا شود. این همان آمریکایی است که به آن اعتقاد دارد؟»

وال استریت ژورنال بعدازظهر روز گذشته نوشت دو فروند جنگنده آمریکایی انبار مهمات باقی‌مانده در پایگاه نظامی نیرو‌های ائتلاف را پس از خروج نیرو‌های آمریکایی به دلیل حمله ترکیه به آن منطقه به منظور کاهش توانایی نظامی پایگاه بمباران کرده‌اند. مقامات واشنگتن به این روزنامه گفتند حملات هوایی با جت‌های اف-۱۵ آمریکایی در اوایل روز چهارشنبه صورت گرفته است تا «امکانات نظامی موجود در پایگاه خارج از دسترس شود».

بعدازظهر دیروز خبرگزاری رسمی دولت سوریه است اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی پس از خروج از عین العرب پایگاه نظامی خود را در نزدیکی این شهر تخریب کردند.

دولت ترامپ پس از آنکه تصمیم گرفت نیرو‌های خود را از شمال سوریه خارج کند و به ارتش ترکیه اجازه دهد به کُرد‌های این منطقه حمله کند به شدت از سوی نمایندگان کنگره، از هردو حزب، مورد انتقاد قرار گرفت. صبح روز گذشته، در یک حرکت نادر، در مجلس نمایندگان آمریکا ۳۵۴ نفر از اعضای هردو حزب تصمیم ترامپ مبنی بر خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه را محکوم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار