آزادسازی ۴۱ کیلومتر از نوار ساحلی غرب مازندران تا پایان امسال

مدیرکل منابع طبیعی مازندران-نوشهر،گفت:۴۱ کیلومتر از نوار ساحلی باقیمانده غرب استان تا پایان امسال آزادسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، عبدالرضا سنگاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر، در حاشیه نشسته بررسی مشکلات اراضی جنگلی ـ جلگه‌ای شهرستان عباس آباد که در فرمانداری برگزار شد،  از وجود ۹۵۳ قطعه ۱۰ هکتاری در شهرستان‌های، عباس آباد، چالوس و نوشهر خبر داد و گفت، از این تعداد ۵۳۰ قطعه در حوزه شهرستان عباس آباد قرار دارد.

او با بیان اینکه تکلیف ۸۱ قطعه رها شده با همکاری ثبت اسناد مشخص خواهد شدافزود:متاسفانه قطعات ۱۰ هکتاری مانع توسعه شهر‌های غرب استان شده است.

سنگاری گفت: تلاش می‌کنیم تا وضعیت سرمایه گذاران گلخانه‌ای در قطعات ۱۰ هکتاری مشخص و در خصوص چگونگی استفاده از انشعابات تصمیماتی اتخاذ شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر افزود: از ۱۴۴ کیلومتر نوار ساحلی غرب استان تاکنون توانستیم حدود ۱۳۰ کیلومتر را آزاد سازی نماییم و تا پایان امسال مابقی سواحل تصرف شده آزاد‌سازی خواهد شد

او همچنین از تبدیل شدن اسناد دفترچه ایی کل جنگل ها، مراتع و سواحل غرب استان به سند تک برگ خبر داد و گفت، برای مشخص شدن مرز ملی و مستثنیات در ۳۰۰ کیلومتر از جنگل‌ها و نوار ساحلی غرب استان بنچمارک نصب شده است که برای ادامه این طرح نیاز به اعتبار سنگین میباشد.

فرماندار شهرستان عباس آباد هم در این نشست خواستار برخورد دستگاه‌های ذیربط با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی جنگلی ـــ جلگه‌ایی این شهرستان شد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۸ هزار و ۱۲۵ مترمربع از نوار ساحلی این شهرستان آزادسازی شد.
جواد اصلانی افزود: از ۲۰ کیلومتر نوار ساحلی این شهرستان حدود ۱۷ کیلومتر حریم ۶۰ متری در شهر‌های کلارآباد، سلمانشهر و عباس آباد آزادسازی شد.

پارسا دادستان شهرستان عباس آباد نیز از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه نمایندگان غرب مازندران خواست تا تصمیمات مناسبی در خصوص قطعات ۱۰ هکتاری جنگلی ـــ جلگه‌ای غرب استان گرفته شود.

او با اشاره به اینکه ساخت و ساز‌های غیر قانونی برای دستگاه‌های اجرایی مشکل ساز شده است افزود، منابع طبیعی باید با قاطعیت بیشتری با متجاوزان به این اراضی برخورد نمایند دادستان شهرستان عباس آباد ورود مسئولان ملی در این امر را ضروری دانست.

یکی از عوامل مهم تغییر کاربری و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در قطعات ۱۰ هکتاری نهاد‌های دولتی هستند که با واگذار کردن آن‌ها به اشخاص، زمینه را برای تفکیک اراضی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در این قطعات فراهم کردند.

انتهای پیام/س

نشست بررسی مشکلات اراضی جنگلی جلگه ایی شهرستان عباس اباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار