دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در واکنش به اظهارات مدیرکل استاندارد:

آسانسورهای مراکز درمانی وابسته به دانشگاه تائیدیه استاندارد دارند

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد: آسانسور‌های مراکز بهداشتی و درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تأییدیه اداره استاندارد دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، مدیرکل استاندارد استان بوشهر دیروز (چهارشنبه) در نشست خبری خود از ایمن نبودن آسانسور بیمارستان‌های استان خبر داد. موضوعی که حالا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به آن واکنش نشان داده و اعلام کرده که آسانسور‌های مراکز بهداشتی و درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تأییدیه اداره استاندارد دارند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد: ۲۳ دستگاه آسانسور در حوزه سلامت وابسته به این دانشگاه وجود دارد که از این تعداد ۹ دستگاه آسانسور‌های فعال و دارای کد، ۵ دستگاه آسانسور‌های فعال و ثبت در سامانه و بازرسی اولیه صورت گرفته است، ۲ دستگاه آسانسور‌های فعال و در حال انجام مراحل استاندارد، ۷ دستگاه آسانسور‌های غیرفعال و ثبت‌شده در سامانه است.

بنا به این گزارش، بر اساس دستورالعمل‌های سازمان (اداره کل) استاندارد استان بوشهر تمامی دستگاه‌های آسانسور موجود در مراکز برای اخذ کد استاندارد باید آسانسور‌ها را در سامانه ثبت و بعداز آن شرکت‌های مورد تأیید اداره کل استاندارد آن‌ها را بازرسی کنند.

از سال ۹۲ بازرسی از آسانسور‌های مراکز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با حضور شرکت‌های یادشده صورت گرفته و نواقص و مشکلات فنی از نظر اداره استاندارد نیز برطرف شده است.

بر اساس این گزارش در دو دوره بازرسی از طرف شرکت‌های مورد تأیید اداره کل استاندارد تأییدیه سالم بودن آسانسور‌ها صادرشده است و بازرسی سوم از طرف بازرسین اداره کل استاندارد صورت می‌گیرد و تمام اقدامات آن نیز صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر ۹ دستگاه آسانسور وجود دارد که پنج دستگاه فعال است و در سامانه ثبت‌ شده‌ است.

در بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان نیز تعداد شش دستگاه آسانسور وجود دارد که چهار دستگاه فعال و در سامانه ثبت شده است.

در شهرستان گناوه هم دو دستگاه آسانسور وجود دارد که یک دستگاه مستقر در شبکه بهداشت و درمان است که کد دارد و در سامانه ثبت‌شده و دیگری مستقر در مجموعه مسکونی است که به دلیل نداشتن کد، غیرفعال شده است.

در شهرستان دیلم، یک دستگاه مستقر در شبکه بهداشت و درمان که دارای کد و در سامانه نیز ثبت‌شده است.

در شهرستان دشتی، یک دستگاه آسانسور در مرکز جامع سلامت شهید الیاس احمدی وجود دارد که کد دارد و در سامانه به ثبت رسیده است.

در شهرستان کنگان، یک دستگاه آسانسور مستقر در مرکز جامع سلامت سیراف وجود دارد که هم کد دارد و هم در سامانه ثبت شده است.

در شهرستان عسلویه نیز دو دستگاه آسانسور داریم، یک دستگاه در شبکه بهداشت و درمان مستقر است که در مرحله دریافت کد قرار دارد، اما درون سامانه ثبت‌شده است و دیگری در مرکز جامع سلامت بیدخون مستقر است که کد گرفته و در سامانه ثبت شده است.

بنا به اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، همه آسانسور‌های مراکز بهداشتی و درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های معتبر و تحت نظارت اداره استاندارد، موردحمایت و پشتیبانی قرارگرفته‌اند و همه مستندات ثبت در سامانه، بازرسی‌ها و تأییدیه‌ها موجود است.

انتهای پیام/ک

آسانسورهای مراکز درمانی وابسته به دانشگاه  علوم پزشکی بوشهر تائیدیه استاندارد دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.