رئیس پلیس آگاهی البرز از دستگیری باند سرقت که به شکل فروشنده دوره‌گرد و به صورت اسکیمری اقدام به خروج پول از حساب افراد می کردند، خبر داد.  

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: در پی اقدامات گسترده اداره اطلاعات جنايی پليس آگاهی استان البرز بر روی باند های سرقت و کيف قاپی، از فعالیت باندی که به صورت گسترده اقدام به پول شویی، کلاهبرداری و جعل کارت های بانکی می‌کرد اطلاعاتی به‌دست آمد و شناسایی اعضای این باند به صورت جداگانه در دستورکار اين اداره قرار گرفت.

او افزود: از طریق اقدام پلیسی و رصد فعالیت های باند مذکور محرز شد که یکی از اعضای آن که از متهمان تحت تعقيب پليس آگاهی اين استان و ساير استان ها است، با اجاره مغازه در استان های همجوار البرز و یا فروشنده دوره‌گرد با همکاری تعدادی ديگر با نصب اسکمیر بر روی دستگاه پز اقدام به کپی اطلاعات کارت های عابر بانک خریداران کرده و سپس اطلاعات کارت ها را بر روی کارت های خام کپی کرده و از طریق پول شويی، خريد لوازم لوکس و گران قيمت، سکه و طلا اقدام به تخلیه حساب مشتریان می کنند.

رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: در ادامه با اقدامات گسترده میدانی، تمامی مرتبطان و اعضای باند و آدرس محل فعاليت و سکونت متهمان شناسايی و تحت تعقيب و مراقبت های شبانه روزی قرار گرفتند.

او افزود: با هماهنگی مقام قضایی تیم های عملیاتی متشکل از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری و اداره مبارزه با جرایم جنایی وارد عمل شد و پس از اطمينان از حضور متهمان در محل، در يک عمليات غافلگيرانه ۶ نفر از اعضای باند را دستگير کردند.

رئیس پلیس آگاهی البرزادامه داد :در بازرسی از محل اختفای متهمان يک دستگاه پز به همراه اسکيمر، چاپ‌گر کارت عابر بانک، پرينتر رنگي، اسکنر، ۱۸عدد کارت عابر بانک به نام اشخاص مختلف، ۱۶۰عدد کارت عابر بانک خام و تعدادی اموال خریداری شده از طریق پولشویی شامل ۹ عدد ساعت به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال، طلا و جواهر به ارزش ۵۰۰میلیون ریال، تعداد زیادی لوازم منزل و مقادیری پول نقد کشف و به همراه متهمان به پليس آگاهي منتقل شد.

نادربیگی گفت: متهمان دستگير شده در بازجویی های کارآگاهان، در ابتدا منکر هرگونه جرمی شدند اما باتوجه به اسناد و مدارک موجود و با توجه به سابقه دار بودن تعدادی از اعضای باند، به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری و کپی از ۱۰۰ فقره کارت بانکی و ساختن مجدد کارت و خالی کردن موجودی آن ها بالغ بر ۲۸میلیارد ریال اعتراف کردند.

او افزود: پس از شناسایی اعضای باند و دستگیری آن ها بلافاصله استعلام از شعب بانک ها به منظور شناسایی مال باختگان آغاز شد که به محض شناسایی صاحبان حساب به منظور اقدامات قانونی موضوع به آن‌ها اطلاع داده می‌شود.

انتهای پیام/د.خ

برداشت ۲۸ میلیارد از حساب ۱۰۰ نفر به‌وسیله اسکیمر

برچسب ها: اسکیمر ، پلیس آگاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
درود