وزیر کشور اظهار داشت؛

توصیه مقام معظم رهبری به تقویت نهضت اربعین/ تقویت کارهای فرهنگی در اربعین

وزیر کشور گفت: هنوز با اهداف بلند مقام معظم رهبری فاصله داریم.

فاصله با اهداف بلند مقام معظم رهبری/تقویت کارهای فرهنگی در اربعین

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ;  عبدالرضا رحمانی فضلی  ظهر پنجشنبه در جلسه قرارگاه ویژه اربعین در فرمانداری مهران با حضور وزیر راه، اعضای ستاد اربعین و مسئولان کشوری و استانی، اظهار داشت: باید از همه دستگاه‌های اجرایی در راستای خدمات رسانی به زوار اربعین تقدیر و تشکر کنم.

او افزود: نه اینکه مشکلی نباشد، ولی با توجه به امکانات و شرایط و اینکه سفر در یک کشور دیگر انجام می‌شود، اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه اول از همه مقام معظم رهبری مشوق این جریان در همان سال اول بودند، گفت: ایشان در همان سال‌های اول و تاکنون به ما توصیه دارد که این این جریان باید تقویت و این نهضت باید باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در سال‌های اول آمار‌های تردد در اربعین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر بود، ولی حالا بعد از پنج سال به سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید که عدد قابل توجهی در این زمان است.

او با اشاره به اینکه این اعداد و ارقام با اهداف بلند مقام معظم رهبری برای توسعه نشر اصول و ارزش‌های دینی و فرهنگ عاشورایی همچنان فاصله دارد، گفت: باید گام‌های بلند برای گسترش راهپیمایی اربعین برداشته شود این ظرفیت در کشور وجود دارد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه مسئولان کشور عراق همراهی و همکاری خوبی با مسئولان کشور برای خدمات دهی و تسهیل در تردد زوار دارند، گفت: تاکنون سفر‌های مختلفی در راستای هماهنگی برای اربعین به عراق صورت گرفته است.

وزیر کشور بیان داشت: همه دستگاه‌های اجرایی پای کار هستند، نیروی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، وزارت راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌ها به سهم خود پای کار هستند.

او گفت: آسیب شناسی دقیقی باید در ستاد اربعین امسال صورت گیرد، تا الان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افزایش در آمار تردد زوار اربعین داشته ایم و در دیگر بخش‌های پیشرفت‌های بسیار خوبی حاصل شده، اما بازهم مشکلاتی داریم که باید این بخش‌ها شناسایی و تقویت شوند.

رحمانی فضلی افزود: یکی از مهمترین مسائل تردد زوار اربعین، بحث‌های فرهنگی است و کار‌های فرهنگی در اربعین باید تقویت شود.

او ادامه داد: همانگونه که طرح‌های مختلفی در حوزه زیرساخت‌های اجرای می‌شود، خود استان‌ها یک طرح فرهنگی و تبلیغی نیز ارائه کنند تا یک زائر از لحظه‌ای که حرکت را آغاز می‌کند و به خانه بر می‌گردد، در یک فضای معنوی و فرهنگی بسیار خوب سیر و سلوک انجام شود.

او تصریح کرد: نقش آفرینی استان‌های معین در زمان اربعین در طرح جامع اربعین نیز مد قرار گیرد.

وزیر کشور افزود: چهار، پنج روز آینده در موج بازگشت زوار بسیار حائز اهمیت است، یک سهل انگاری کوچک تمام زحمات را هدر خواهد داد.

انتهای پیام/غ

هنوز با اهداف بلند مقام معظم رهبری فاصله داریم

برچسب ها: محرم 98 ، اربعین 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.