معاون جهاد کشاورزی استان سمنان:

تولید عسل در سمنان به ۳۰۰ تن می‌رسد

مصطفی شاه‌حسینی با بیان اینکه امسال تولید عسل در استان سمنان افزایش می‌یابد گفت: امسال تولید عسل در استان سمنان به حدود ۳۰۰ تن می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مصطفی شاه‌حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سال گذشته تولید عسل در استان سمنان ۲۸۷ تن بود.

او با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۶۸۱ نفر زنبوردار در استان سمنان فعالیت داشتند افزود: این تعداد زنبوردار ۵۱ هزار کلنی زنبورعسل در اختیار داشته و مشغول فعالیت بوده‌اند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اجرای سرشماری زنبورعسل در استان سمنان گفت: طرح سرشماری زنبورعسل در استان سمنان از ۶ مهرماه تا ۱۹ مهرماه انجام شد و جهت همکاری با زنبورداران تا ۲۵ مهرماه تمدید شد.

شاه‌حسینی با اشاره به وضعیت آب و هوایی امسال گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال هم تعداد کلنی زنبورعسل و هم میزان عسل تولیدی افزایش داشته باشد.

او بر ضرورت تشکیل کارگروه گرده‌افشانی در استان سمنان نیز تأکید کرد و گفت: با توجه به اثرات گرده‌افشانی در تولید محصولات باغی و کشاورزی و با هدف مشارکت حداکثری زنبوردار و باغدار استان سمنان کارگروه گرده‌افشانی تشکیل می‌شود.

انتهای پیام / ر

طرح سرشماری زنبورعسل در استان سمنان انجام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار