خانه سینما با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد؛

لباس واحد و یونیفورم برای مراسم‌های سینمایی صحت ندارد

هیات مدیره خانه سینما درباره دستور العمل طراحی لباس برای هنرمندان بیانیه‌ای را صادر کرد.

لباس واحد و یونیفورم برای مراسم‌های سینمایی صحت نداردبه گزارش  حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هیات مدیره خانه سینما درباره دستور العمل طراحی لباس برای هنرمندان بیانیه‌ای را صادر کرد. 

متن بیاینه هیات مدیره خانه سینما به شرح زیر است:

صبح روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه، خانه سینما به موضوعی منتسب شد که از آن بی خبر بود. موضوعی که به سرعت دست به دست شد و سؤالات و واکنش‌هایی در افکار عمومی، هنردوستان و سینماگران پدید آورد.

این اولین بار نیست که خانه سینما با اظهار نظرها، بخشنامه‌ها و بیانیه‌هایی مواجه می‌شود که شائبه دولتی بودن این نهاد صنفی را در ذهن مخاطبان سینمای ایران متبادر می‌سازد و تکرار چنین رویه‌ای، این استنباط را برای اعضای بزرگترین و تنها نهاد صنفی سینمای ایران به وجود می‌آورد که گویی اراده مشخصی در صدد کمرنگ کردن و بلکه حذف تشکل مدنی سینما در کشور است که اگر چنین باشد یقیناً نیتی ناصواب است.

خانه سینما علیرغم آنچه که در اخبار منعکس شده است از تصمیم سازمان سینمایی برای تبیین آئین نامه پوشش هنرمندان در مجامع مطلع نیست و مشورتی هم در این زمینه با هیات مدیره انجام نشده است.

قطعاً هیات مدیره خانه سینما نسبت به رعایت شئون و حفظ حرمت‌های جامعه و همچنین جایگاه ویژه هنرمندان در بین مردم دغدغه داشته و دارد، اما اینکه بجای پیگیری مسائل معیشتی، موارد رفاهی، بیمه تأمین اجتماعی و تکمیلی، بیمه بیکاری و از کار افتادگی و ...، طراحی لباس رسمی برای حضور سینماگران در مجامع را در رئوس برنامه‌های خود قرار دهد، نه از جانب مدیریت خانه سینما و نه از جانب اعضای آن پذیرفتنی نیست.

به همین منظور این انتظار جدی وجود دارد که در اظهارنظر‌ها و اطلاعیه‌های سازمان سینمایی دقت لازم در خصوص نسبت این سازمان با خانه سینما به عنوان بزرگترین نهاد جامعه اصناف سینمای کشور لحاظ شود.

انتهای پیام/

بیانیه هیات مدیره خانه سینما درباره دستور العمل طراحی لباس برای هنرمندان

برچسب ها: سینما ، اخبار فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار