چند ترفند ساده قبل خواب که شما را لاغر می‌کند

برخی از عادت های روزانه اگر به طور منظم و برنامه ریزی شده قبل از خواب انجام گیرند، می توانند به کاهش وزن در خواب کمک کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بدن در طول شب بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری می‌سوزاند. این تقریباً برابر با مقدار انرژی در مدت زمان یک ساعت است، اما کارشناسان ادعا می‌کنند خواب با کیفیت می‌تواند درست مانند تمرینات بدنی در کاهش وزن نقش داشته باشد.

رعایت عادت‌های خاصی می‌تواند متابولیسم شما را در خواب تقویت کند. در ادامه نکاتی وجود دارد که اگر می‌خواهید با کمترین تلاش وزن خود را کاهش دهید، ممکن است مفید باشد.

در اتاق سردتری بخوابید

متخصصان توصیه می‌کنند دمای اتاق خواب را در شب در حدود ۱۸ درجه سانتیگراد نگه دارید تا سوخت و ساز بدن تقویت شود. مطالعات نشان داده است که یک محیط خنک‌تر سلول‌های چربی قهوه‌ای را که مسئول حرارت دهی هستند فعال می‌کند. وقتی در یک اتاق سرد می‌خوابید، بدن شما برای حفظ گرما شروع به سوزاندن انرژی بیشتری می‌کند. به همین دلیل می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

مقداری آب انگور بنوشید

آب انگور به دلیل ماده خاصی به نام رسوراترول به سوزاندن کالری کمک می‌کند. این ماده چربی بد را به چربی قهوه‌ای تبدیل می‌کند. هنگام خواب، بدن از چربی قهوه‌ای برای گرم نگه داشتن استفاده می‌کند. بنابراین، نوشیدن یک فنجان آب انگور قبل از رفتن به رختخواب، بدن را مجبور می‌کند به جای ذخیره چربی، از مقدار اضافی آن خلاص شوید. برای جلوگیری از مصرف غیرضروری قند، آب میوه‌های تازه مصرف کنید.

با برنامه ریزی به رختخواب بروید و بیدار شوید

بنابر مطالعات، برنامه خواب تنظیم نشده با افزایش وزن بیش از حد مرتبط است. به طور معمول این هورمون ملاتونین است که به ما می‌گوید کی باید به رختخواب برویم، همچنین به فعال شدن سلول‌های چربی قهوه‌ای که به سوزاندن کالری کمک می‌کنند.

وسایل خود را قبل از خواب کنار بگذارید

نور زیاد برخی وسایل تولید ملاتونین را مختل می‌کند و موجب می‌شود که نتوانیم به درستی بخوابیم. ثابت شده است که نور آبی تلفن‌های هوشمند تولید ملاتونین را به تأخیر می‌اندازد.

سعی کنید قبل از خواب به مدت دو ساعت از کار با این وسایل خودداری کنید و صفحه‌های نمایش آن‌ها را در حالت شب قرار دهید. یک تبلت را با یک کتاب جایگزین کنید، به زودی احساس خواهید کرد که ملاتونین شما را به خواب می‌خواند.


بیشتر بخوانید: زمان درستِ خوردن محبوب‌ترین خوردنی‌ها؛ از محصولات لبنی و میوه تا گوشت و حبوبات


یک میان وعده پروتئینی بخورید

 به سراغ غذا‌هایی  مانند ماست یونانی، پنیر کم چرب، بوقلمون بدون کره و کره بادام زمینی که سرشار از پروتئین هستند، بروید. این مواد سرعت متابولیسم شما را افزایش می دهند و به رشد عضلات کمک می‌کنند.

ورزش مقاومتی انجام دهید

ورزش بدنی بهترین راه برای از بین بردن استرس و تقویت متابولیسم قبل از خوابیدن است. ثابت شده است که هر دو تمرینات قلبی و هوازی کارایی دارند، اما ورزش مقاومتی یکی از مواردی است که به شما در سوزاندن چربی کمک می‌کند.

شنا یا وزنه برداری می‌توانند بهترین گزینه از ورزش‌های استقامتی در اواخر شب باشند که سوزاندن کالری را تحریک می‌کنند به طوری که حتی بعد از خوابیدن هم ادامه پیدا می‌کند.

چای طبیعی بنوشید

انواع خاصی از چای می‌تواند به شما در کاهش وزن در شب کمک کند. ما در اینجا در مورد چای‌های رژیمی مشکوک صحبت نمی‌کنیم که نتایج جادویی را در یک شب می‌دهد. چای‌های گیاهی طبیعی در واقع می‌توانند به روش‌های مختلف سلامتی را بهبود بخشند. دارچین با التهاب مبارزه می‌کند و از نفخ صبح جلوگیری می‌کند. نعناع باعث کاهش اشتها می‌شود و به شما کمک می‌کند تا از میان وعده خودداری کنید و بابونه هضم را بهبود می‌بخشد و باعث آرامش اعصاب می‌شود.

انتهای پیام/

عادت‌هایی که موجب می‌شوند در خواب کالری بیشتری بسوزانید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار