پمپئو: با نتانیاهو درباره نفوذ منطقه‌ای ایران صحبت کردم

وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعا‌های بی‌اساس خود درباره کشورمان گفت با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به بحث و رایزنی درباره «نفوذ منطقه‌ای ایران» پرداخته است.

پمپئو: با نتانیاهو درباره نفوذ منطقه‌ای ایران صحبت کردمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با او درباره «نفوذ منطقه‌ای ایران» صحبت کرده است.

وزیر خارجه آمریکا با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود درباره کشورمان آورد: من و نتانیاهو دیدار سازنده‌ای در خصوص تلاش برای مقابله با نفوذ مخرب ایران و نیز تحولات منطقه و دیگر موضوعات مربوط به امنیت اسرائیل داشتیم.

پمپئو که به همراه مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا روز گذشته وارد آنکارا شد تا با مقامات این کشور در خصوص برقراری آتش بس در شمال سوریه مذاکره کنند، سپس برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی راهی سرزمین‌های اشغالی شد. انتظار می‌رود که او در دیدار با مقامات صهیونیست به رایزنی درباره تحولات سوریه، تجاوز نظامی اخیر ترکیه به شمال این کشور و نیز افزایش نفوذ منطقه‌ای ایران بپردازد.

به باور تحلیلگران تصمیم جنجالی اخیر دونالد ترامپ برای خروج نظامیان آمریکا از سوریه و چراغ سبز او به ترکیه برای حمله نظامی علیه کرد‌های سوریه موجب ناراحتی مقامات رژیم صهیونیستی شده است.

ترکیه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در پیامی توئیتری، درباره انقضای تحریم تسلیحاتی ایران در سال آینده ابراز نگرانی کرد و از شورای امنیت خواست این تحریم‌ها را تمدید کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار