اولین کارگاه خیاطی مادران کودکان کار در لرستان افتتاح شد

مدیرکل بهزیستی لرستان از افتتاح اولین کارگاه خیاطی مادران کودکان کار در خرم‌آباد خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فاطمه زهرا توکلی  مدیرکل بهزیستی لرستان گفت:۴ گروه از اقشار آسیب‌پذیر جامعه مثل کودکان، زنان، سالمندان و معلولین تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که بحث کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و مادران کودکان کار از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: متاسفانه به دلایل مختلف کودکی که باید ایام کودکی خود را در دنیای بازی، نشاط و تفریح بگذراند، سر از کارگاه‌ها و خیابان‌ها در می‌آورد و معضلاتی گریبان کودکان و خانواده‌های آن‌ها را می‌گیرد که به عنوان یک پدیده و یک آسیب اجتماعی باید از این معضلات نام برد.

این مسئول با اشاره به ساماندهی کوکان کار افزود: سازمان بهزیستی تنها متولی کودکان کار و خیابانی نیست و طبق مصوبه هیئت وزیران ۱۱ دستگاه مسئول ساماندهی این کودکان هستند.

توکلی تصریح کرد: ظرف دو سال گذشته سه مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده در استان راه‌اندازی شده است و در یک غربال در سطح استان ۵۳۲ کودک کار شناسایی شدند.

مدیر کل بهزیستی لرستان با اشاره به ارائه خدمات مددکاری و روانشناسی در مراکز حمایتی و آموزشی گفت: دو هدف عمده در این مراکز شامل حمایت و آموزش کودکان بوده که در قسمت آموزش اقدامات بسیار خوبی انجام شده و حجم آموزش‌های ارائه شده قابل تحسین است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث حمایتی هم از آنجا که توانمندسازی چند بعدی بوده، سعی شده که از دستگاه‌های دیگر کمک گرفته شود و تفاهم نامه‌هایی هم در این راستا امضاء شده است.

توکلی ادامه داد: در بحث درمان کودکان کار از خدمات بسیج پزشکی برای غربالگری سلامت استفاده شده واز بیمارستان‌های خصوصی برای درمان رایگان این کودکان نیز بهره برده‌ایم.

این مسئول خاطر نشان کرد: بحث توانمندسازی خانواده در اولویت قرار دارد و تا کنون حدود ۵۰ مادر در این راستا توانسته‌اند از دوره‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای بهره‌مند شوند.

توکلی افزود: این مرکز اولین کارگاه خیاطی مادران کودکان کار است و امیدواریم راهی برای پیشرفت و اشتغال در این زمینه باشد.

انتهای پیام/م

افتتاح اولین کارگاه خیاطی مادران کودکان کار در لرستان

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.