خطیب جمعه شهرکرد؛

اربعین حسینی (ع) رمز اتحاد و همدلی مسلمانان است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: اجتماع بزرگ اربعین رمز اتحاد و همدلی مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد افزود: همایش بزرگ اربعین حسینی (ع) و اتحاد مسلمانان موضوعی است که دشمنان از آن بیم دارند و هر کاری می‌کنند تا خللی در آن به وجود آورند.

او گفت: همزمان با آغاز اربعین حسینی و پیاده روی اربعین، در کشور عراق قضایایی پیش آمد و به صورت حساب شده به اعتراضات مردمی دامن زده شد و دشمن درصدد بود با دامن زدن به این اعتراضات و سرنگونی دولت عراق، مانع از برگزاری همایش بزرگ اربعین شود، اما با عنایت خداوند تیر دشمن به سنگ خورد، به گونه‌ای که امسال شاهد بودیم مسلمانان از چهار قاره به سمت عراق آمدند و مراسم اربعین را با شکوه‌تر از هر سال برگزار کردند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به ۲۶ مهر سالروز ترور سرداران شهید شوشتری و محمدزاده و ده‌ها شهید سنی و شیعه در مراسم وحدت در شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان، گفت: از آنجا که دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌توانند وحدت بین شیعه و سنی را ببینند این ترور کور را همچون دیگر جنایات خود برنامه ریزی کردند، غافل از آنکه این اقدامات وحدت را بیشتر و پررنگ‌تر می‌کند.

حجت الاسلام نکونام به یکم آبان سالروز شهادت فرزند برومند امام راحل در سال ۵۶ اشاره کرد و افزود: شهادت سید مصطفی خمینی همچون جرقه‌ای برای ادامه راه انقلاب اسلامی بود تا زمانی که این انقلاب در سال ۵۷ به بار نشست.

امام جمعه شهرکرد در پایان با اشاره به روز ملی روستایی و عشایری از مسئولان خواست تا برای آبادنی روستا‌ها و رفع مشکلات عشایر بیش از پیش تلاش و برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/خ

خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار