برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی در لرستان

مردم ولایتمدار استان لرستان امروز در اربعین سید و سالار شهدا (ع) به عزاداری پرداخته و جاماندگان اربعین در جای جای این استان به پیاده‌روی و سینه‌زنی پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی امین مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به برگزاری مراسم اربعین در استان  اظهار داشت: مراسم اربعین در لرستان از صبح امروز به صورت راهپیمایی، تجمع دسته‌جات عزاداری و حضور در مساجد برگزار شد.

او گفت: مردم ولایت‌مدار لرستان امروز در اربعین سید و سالار شهدا (ع) با حضور در خیابان‌ها، مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و حرم امامزادگان استان به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند و جاماندگان اربعین نیز با پیاده‌روی به سمت حرم مطهر امام‌زادگان استان و گلزار شهدا عشق و ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به نمایش گذاشتند.

او با اشاره به پیاده‌روی جاماندگان اربعین لرستان افزود: پیاده‌روی جاماندگان از میدان‌های اصلی شهر‌ها به سمت گلزار‌های شهدا و امامزادگان از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شده و این مراسم در شهرستان خرم‌آباد از حرم امامزاده زیدبن علی (ع) به سمت امامزاده عبدالله (ع)، در شهرستان پلدختر از میدان شهید بهشتی به سمت گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد، در سایر شهرستان‌ها نیز این مراسم توسط جاماندگان از اربعین سیدشهدا (ع) برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان عنوان کرد: در شهرستان خرم‌آباد علاوه بر برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین مراسم عزاداری در حوزه کمالیه خرم‌آباد با حضور اقشار مردم برگزار شد.

او با اشاره به حائز اهمیت بودن موج بازگشت زائران اربعین بیان کرد: با توجه به اینکه لرستان معبر و محل عبور زائران ۱۸ استان کشور است ۶۳ موکب رسمی و بیش از ۱۰ موکب در روستاها، بخش‌ها و پایگاه‌های صلواتی مشغول فعالیت هستند و تا سه روز پس از اربعین به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) خدمات‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/م

استان لرستان در اربعین سیدالشهدا (ع) به سوگ نشست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.