هزاران معترض انگلیسی خواستار برگزاری همه‌پرسی جدید درباره برکسیت شدند

هزاران انگلیسی با تجمع در مرکز شهر لندن خواستار برگزاری همه‌پرسی جدید در خصوص اجرای طرح خروج این کشور از اتحادیه اروپا شدند.

هزاران معترض انگلیسی خواستار برگزاری همه‌پرسی جدید درباره برکسیت شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالیکه ظاهرا قانونگذاران انگلیسی عزم خود را برای خروج از اتحادیه اروپا جزم کرده اند، هزاران نفر امروز با تجمع در مرکز لندن خواستار برگزاری همه پرسی در خصوص اجرای برکسیت شدند.

معترضان با تجمع در «لیین پارک» و در دست داشتن پرچم‌های اتحادیه اروپا و حمل پلاکارد‌هایی خواستار توقف اجرای برکسیت شدند. این معترضان قرار است سپس از مرکز شهر لندن روانه پارلمان انگلیس شوند.

بنا به گفته برخی از این معترضان تمامی نظرسنجی‌های جدید حاکی از خواست مردم انگلیس برای باقی ماندن در اتحادیه اروپاست. با این حال صدای آن‌ها به گوش کسی نمی‌رسد. برخی دیگر نیز از برکسیت به عنوان فاجعه‌ای ملی یاد کردند که نابودی اقتصاد این کشور را در پی دارد. برخی معترضان نیز پلاکارد‌های را در دست داشتند که در آن‌ها اجرای برکسیت را با انتخاب دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا مقایسه می‌کرد.

در حالی که قانونگذاران انگلیسی امروز آماده رای گیری در خصوص برکسیت می‌شوند، معترضان به سمت پارلمان این کشور راهپیمایی خواهند کرد.

جلسه مجلس عوام انگلیس برای بررسی متن توافقنامه برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) ساعاتی پیش آغاز شد. برای نخستین بار پس از جنگ فالکلند در ۳۷ سال پیش است که نشست مجلس عوام در روز شنبه برگزار می‌شود؛ جلسه‌ای که ممکن است تا ظهر به وقت محلی به طول بیانجامد. 

در حالی که تنها ۱۲ روز به موعد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در تاریخ ۳۱ اکتبر باقی مانده، در جلسه امروز پارلمان انگلیس قرار است توافقی که بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور به آن رسیده، مورد بررسی قرار گیرد.

دولت انگلیس که در مجلس عوام از اکثریت برخوردار نیست، نیازمند ۲۳۰ رأی برای تصویب این توافق است. در صورت تصویب، این توافق باید به پارلمان اروپا برای تصویب ارائه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار