بازگشت ۷۹ درصد زائران اربعین به کشور

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تا ظهر امروز ۷۹ درصد زائران ایرانی اربعین حسینی به کشور بازگشتند.

بازگشت ۷۹ درصد زائران اربعین به کشوربه گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از ابتدای ماه صفر تا امروز در مجموع ۳ میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۸ زائر از کشورمان راهی راهپیمایی عظیم اربعین و کربلای معلی شدند که از این جمعیت تا ظهر امروز ۲ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۴۶۵ نفرشان به کشور برگشته اند.

وی با بیان اینکه هم اینک مرز‌های کشور مملو از زائران بازگشتی است، گفت: تا کنون بیشترین زائر به تعداد یک میلیون و ۳۷۴ هزار و ۸۲۶ نفر معادل ۵۷ درصد کل زائران از مرز مهران به کشور بازگشته اند.

وی بیان کرد: همچنین تا کنون از مرز شلمچه ۶۳۲ هزار و ۵۹۶ زائر معادل ۲۷ درصد واز چذابه ۲۴۲ هزار و ۲۵۰ نفر به میزان ۱۰ درصد زائران وارد کشور شده اند و کمترین زائر بازگشتی هم به تعداد ۷۶ هزار نفر مربوط به مرز خسروی است.

رشیدیان تصریح کرد: همچنین ۳ درصد زوار از مرز هوایی به کشور بازگشته اند که به تعداد ۸۱ هزار و ۷۷۵ نفر بوده اند.

۳۸ سال متوسط سن زائران اربعین

وی با بیان اینکه روند بازگشت با قوت ادامه دارد، افزود: سال گذشته رقمی بیش از ۲ میلیون زائر در ایام اربعین عازم عراق و کربلای معلی شدند که امسال این رقم بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات سامانه سماح متوسط سنی زائران امسال ۳۸ سال است.

به گفته وی، زائران مازندران با میانگین سنی ۴۲ سال بیشترین و سیستان و بلوچستان با ۳۴ سال، قم با ۳۵ و کردستان با ۳۶ سال، کمترین میانگین سنی زائران اربعین امسال را داشته اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین 98 ، حج و زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار