معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد:

۹۰ درصد سرطان‌ها ناشی از اضافه وزن و چاقی است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: چاقی مادر تمام بیماری‌ها است و ۹۰ درصد سرطان‌ها از اضافه وزن و چاقی نشات می‌گیرد.

۹۰ درصد سرطان‌ها ناشی از اضافه وزن و چاقی استبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد حسین مصدق معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در نشست خبری هفته غذا با بیان اینکه ۹۰ درصد سرطان‌ها ناشی از اضافه وزن و چاقی است، گفت: ۶۲ درصد سرطان رحم، ۳۱ درصد سرطان مثانه، ۲۵ درصد سرطان کلیه و پنج درصد سرطان سینه از اضافه وزن و چاقی افراد نشات می‌گیرد.

مصدق با اعلام اینکه چاقی، مادر تمام بیماری هاست، افزود: چاقی همچنین با بیماری‌هایی نظیر سکته‌های قلبی و مغزی، ابتلا به پر فشاری خون، دیابت و ... مرتبط است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: کم تحرکی، زیاده روی در مصرف مواد غذایی، خورده خوری والگوی غذایی نامناسب و بویژه مصرف فست فود‌ها از جمله عواملی است که در بروز بیماری چاقی موثر هستند.

او به تاثیر کاهش وزن بر دیابت اشاره و خاطرنشان کرد: به ازای هر یک کیلوگرم کاهش وزن افراد، پنج درصد احتمال ابتلا به دیابت کاهش می‌یابد.

مصدق در بحش دیگری از سخنان خود به تبیین اهداف ملی هفته غذا پرداخت و تصریح کرد: کاهش مصرف قند، نمک و چربی در محصولات غذایی و آشامیدنی، درج نشانگر‌های رنگی تغذیه‌ای به منظور افزایش دانش مصرف کننده و برچسب اصالت و سلامت کالا جهت مبارزه با قاچاق کالا، ترویج نشان ایمنی و سلامت محصولات غذایی، تولید محصولات غذایی ویژه فراسودمند، اطلاع رسانی و آگاهی مصرف کننده در حوزه سلامت غذایی از جمله اهداف وزارت بهداشت است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به تشریح برنامه‌های هفته غذا در یزد پرداخت و اضافه کرد: تجلیل از ۱۱ واحد نمونه و برتر استان  یکی از برنامه‌های این هفته  است که  در روز سه شنبه ۳۰ مهرماه سالجاری در یزد برگزار می‌شود.

بیست و چهارم مهر ماه، برابر با شانزدهم اکتبر، از سوی سازمان فائو به عنوان روز جهانی غذا نامگذاری گذاری شده است و در این روز، سازمان‌های بین المللی، به منظور برقراری روابط در زمینه کشاورزی و زمینه سازی برای جلوگیری از فقر و گرسنگی و نابودی محیط زیست، تلاش می‌کنند.

انتهی پیام/ی

چاقی مادر تمام بیماری هاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار