افزایش ۶۷ درصدی تخلفات صنفی در استان سمنان

بیش از دو هزار تخلف صنفی در استان سمنان ثبت شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در حاشیه بازدید از چند واحد صنفی در استان سمنان گفت: در ۶ ماه ابتدایی امسال و طی بازرسی از واحد‌های صنفی، تعداد دو هزار و ۴۲۲ تخلف محرز شده که این رقم در مقایسه با سال گذشته ۶۷ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به رشد ۱۳ درصدی بازرسی‌های صورت گرفته در این مدت افزود: به‌منظور پایش وضع بازار کالا و خدمات به‌ویژه کالا‌های اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها؛ افزون بر ۲۹ هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان در قالب طرح‌های مختلف انجام گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت به‌صورت مستمر و روزانه از واحد‌های صنفی و سطح عرضه انجام شده است، دو هزار و ۲۵ مورد پرونده تخلف ثبت شد.

اسودی ادامه داد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق به ارزش ریالی بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال کشف شده که در مقایسه با سال گذشته از نظر ارزش ریال حدود ۲۳ درصد و از نظر تعداد پرونده ۷۲ درصد رشد داشته است.

او ابراز داشت: رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت‌ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات برای امیدآفرینی و اعتمادبخشی و رفع دغدغه‌های مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی و تأکید مؤکد بر توانمندی‌های اقتصادی و تولیدی کشور در جهت تهیه کالا‌های اساسی و نیز پر بودن انبار‌های استراتژیک را از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان صمت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تأکید کرد: با انسجام ظرفیت‌های ستادی و پرسنلی موجود و بهره‌مندی از توان کارشناسان و بازرسان مجرب و کارآزموده، همراه با فعال‌سازی ناظران افتخاری و تعامل سازنده با سایر دستگاه‌های نظارتی و ادارات ذی‌ربط از طریق برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی و انجام بازرسی‌های نوبه‌ای بیشتر از حد بضاعت و توان، مقتدرانه در مبارزه و برخورد قاطعانه با قاچاقچیان، محتکران و گران‌فروشان اقدامات عملی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام / م

 پایش مستمر بازار مهم ترین برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان است

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار