۴۰ هزار قلم داروی رایگان بین زوار پاکستانی توزیع شد

دبیرکمیته بهداشت و درمان اربعین سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با اربعین حسینی ۴۰ هزار قلم داروی رایگان در میرجاوه و زاهدان بین ۲۶ هزار و ۷۶۱ زائر پاکستانی توزیع شد.

۴۰ هزار قلم داروی رایگان بین زوار پاکستانی توزیع شد به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید مهدی طباطبایی دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین سیستان و بلوچستان از ورود ۸۶ هزار و ۶۹۲ زائر پاکستانی به سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: تمامی این زوار در ۲ موکب سلامت راه‌اندازی شده این دانشگاه علاوه بر واکسیناسیون خوراکی فلج اطفال از نظر نظام مراقبت سندرومیک مورد معاینه و بیماریابی قرار گرفتند.

او تاکید کرد: تیم‌های اورژانس ۱۱۵ در کنار تیم‌های بهداشتی و درمانی بصورت شبانه‌روزی در مرز میرجاوه برای انتقال بیماران نیازمند کشور پاکستان به بیمارستان‌های این دانشگاه فعال بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ویزیت ۱۵۶ هزار و ۷۴۹ زائر، بستری در محل ۶۱۱ نفر و انتقال ۵۲ زائر به بیمارستان را از جمله مهمترین خدمات ارائه شده به زوار کشور دوست و همسایه پاکستان عنوان کرد.

او افزود: همچنین در این مدت ۱۹ هزار و ۵۲۹ متر مربع سمپاشی محل و ۵۴ مورد نمونه‌برداری غذا توسط کارشناسان بهداشتی این دانشگاه انجام شد.

طباطبایی بیان کرد: بیماریابی، بستری موقت بیماران، انجام مراقبت‌های ویژه مادران باردار، ویزیت دندانپزشکی، کلر سنجی منابع آبی، گندزدایی آب، بازدید از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، نمونه‌برداری از موادغذایی و واحد مامایی از جمله اقداماتی است که هر سال برای مراقبت از سلامت زائران و پیشگیری از ورود بیماری به کشور انجام می‌شود.

 سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و کربلای معلی به عنوان قلب زمین است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی راه این استان به روی زوار پاکستانی برای تشرف به عتبات عالیات باز شده است.

زوار پاکستان در راه رسیدن به سر مقصد معشوق پا بر خاک این استان گذاشته و گاه شبی را در زائرسرا‌های میرجاوه و زاهدان سپری می‌کنند.

فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردمان دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان باعث شده تا از این کاروان‌ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت نکنند.

انتهای پیام/ع

ویزیت ۱۵۶ هزار و ۷۴۹ زائرپاکستانی در مرز میرجاوه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار