تداوم بارش باران در کردستان/وزش باد شدید همچنان ادامه دارد

نخستین بارش پاییزی در کردستان که از شنبه شب آغاز شده بود بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته تا پایان هفته جاری به صورت مستمر و البته پراکنده در استان ادامه دارد.

تداوم بارش باران در کردستان/وزش باد شدید همچنان ادامه داردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، بارش نخستین باران پاییزی در استان کردستان از شنبه شب آغاز شد و پیش بینی می‌شود که این روند بارشی همچنان طی روز‌های آینده در سراسر این استان ادامه داشته باشد.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان کردستان نخستین بارش پاییزی سراسر استان را تحت تاثیر خود قرار داده است که البته در روز‌های آینده نیز این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان بیان کرد: طی بررسی نقشه‌های و مدل‌های هواشناسی از بعد از ظهر شنبه و با ورود یک رطوبت به منطقه و افزایش میزان ابر در آسمان پیش بینی بارش‌های پراکنده در استان می‌شد.

رحیم صدیقی ادامه داد: خوشبختانه طبق پیش بینی‌های صورت گرفته از شامگاه شنبه به بعد و همزمان با وزش باد شدید بارش‌های پراکنده باران در سراسر استان کردستان آغاز شده است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

او گفت: پیش بینی می‌شود که این جو ناپایدار همچنان در پایان هفته جاری در استان کردستان ادامه داشته باشد و پیش بینی می‌شود که طی هفته جاری رگبار و رعد و برق متناوب، وزش باد مه و کاهش دید از جمله مهترین پدیده‌های جوی در استان به شمار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان اظهار داشت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته رگبار و رعد و برق موقت بوده، ولی در مجموع تا پایان هفته قابل ملاحظه خواهد بود.

او با اشاره به وضعیت دمای هوا در استان کردستان طی روز‌های آینده، افزود: پیش بینی می‌شود که از لحاظ دمایی نیز همراه با ورود موج بارشی بازه تغییرات دما کاهش پیدا کند.

صدیقی گفت: با توجه به شرایط و وضعیت حاکم بر استان کردستان دمای هوا روزانه بیش چهار تا شش درجه کاهش خواهد یافت و به همین دلیل انتظار می‌رود که مردم نیز پیش بینی‌های لازم را در این خصوص داشته باشند.

از سویی دیگر اداره کل هواشناسی استان کردستان صبح امروز با انتشار اطلاعیه‌ای در خصوص وضعیت بارش‌ها در این استان به ویژه از روز سه شنبه به بعد هشدا داد.

در این اطلاعیه آمده است با توجه به آغاز بارش باران و احتمال وقوع رعد و برق و رگبار از امروز یکشنبه انتظار می‌رود که اقشار مختلف مردم به ویژه کشاورزان پیش بینی‌های لازم را در این خصوص داشته باشند.

همچنین در این اطلاعیه تاکید شده است که میزان بارش‌های پاییزی در استان کردستان از روز سه شنبه بیشتر خواهد شد و با توجه به اینکه بارش‌های پاییزی احتمال تجمع در یک محل را خواهد داشت به همین دلیل باید هشدار‌های لازم در این خصوص مورد توجه قرار گیرد.

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان کردستان همچنین از کشاورزان خواسته شده است به دلیل خطر سرمازدگی محصولات جالیزی و ایجاد مشکل در برداشت برخی محصولات کشاورزی باید آمادگی‌های لازم را داشته باشند.

در حال حاضر هوای شهر سنندج کاملا ابری است و با بارش‌های پراکنده باران همراه است و از لحاظ دمایی نیز دمای هوای مرکز استان کردستان به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده است.

همچنین شب گذشته بارش‌های خوبی در سنندج گزارش شد که در ساعات بامداد نیز این بارش‌ها باعث آب گرفتگی معابر در بعضی از خیابان‌های این شهر شد.

انتهای پیام/ز

هشدار هواشناسی به کشاورزان کردستانی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.