مسئول انجمن بسیج هنرمندان استان قم عنوان کرد؛

آخرین معرکه در عراق و ایران به نمایش گذاشته شد

میرصادقی گفت:این نمایش علاوه بر مرز مهران، اجرا‌هایی در نجف، مواکب بین راه و کربلا دارد و پس از اربعین برنامه‌ریزی شده ۵۰ اجرا در قم و تهران صورت گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سیدسعید میرصادقی مسئول انجمن بسیج هنرمندان استان قم با اشاره به اجرای نمایش آخرین معرکه در مرز مهران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی ۵۰ اجرا در عراق صورت می‌گیرد. این نمایش علاوه بر مرز مهران، اجرا‌هایی در نجف، مواکب بین راه و کربلا دارد و پس از اربعین برنامه‌ریزی شده ۵۰ اجرا در قم و تهران صورت گیرد.

میرصادقی عنوان کرد: این نمایش در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، غیرت حسینی و عباسی و فرهنگ حیای زینبی تولید شده است.

مسئول انجمن بسیج هنرمندان استان قم با بیان اینکه اتفاقات کربلا در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و غیرت و مردانگی است گفت: آخرین لحظه‌ای که امام حسین علیه السلام در قتلگاه بودند سرشان را به سمت خیمه برگرداندند و کسانی که به سمت خیمه‌ها حمله کردند، مورد نفرین قرار دادند.

میرصادقی مدت اجرای این نمایش را ۲۰ تا ۲۵ دقیقه عنوان کرد و افزود: با توجه به اجرای نمایش در موکب‌های حسینی در حین استراحت زائران این مدت زمان برای اجرای نمایش انتخاب شده است و پیام‌هایی در زمینه عفاف، حجاب و غیرت را منتقل می‌کند.

مسئول انجمن بسیج هنرمندان استان قم با اشاره به عوامل این نمایش گفت: مجید علی زاده به عنوان کارگردان و رحمان اسلامی و سیداحمد موسوی به عنوان بازیگران و صلواتی و سیدحسین سیدصادقی دستیاران کارگردان این نمایش محسوب می‌شوند.

او یادآورشد: با توجه به اینکه قصد بر این بوده که این نمایش اجرا‌های فراوانی در مسیر پیاده‌روی اربعین داشته باشد بنابراین پیش‌بینی شده امکانات چندانی از نظر صحنه و دکور نداشته باشد.

مسئول انجمن بسیج هنرمندان استان قم با بیان اینکه تغذیه و خوراک جسمی در اربعین مهم است، ولی از نظر تغذیه فرهنگ حسینی مهم و تأثیرگذار است گفت: هنرمندان با توجه به ظرفیت هنر می‌توانند در زمینه کار فرهنگی ورود پیدا کنند تا بر کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار باشند. بهترین فضا برای فعالیت فرهنگی پیاده‌روی اربعین است.

انتهای پیام/ح

اجرای نمایش «آخرین معرکه» در عراق و ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.