ثبت ۲ هزار قطعه طیور بومی در سامانه جغرافیایی طیور لرستان

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: به منظور کنترل بیماری‌های جمعیت طیور بومی ۲ هزار قطعه طیور بومی در سامانه جغرافیایی طیور لرستان ثبت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، زینب محمدخانی مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: به منظور کنترل بیماری‌های جمعیت طیور بومی ۲ هزار قطعه طیور بومی در سامانه جغرافیایی طیور لرستان ثبت شد.

محمدخانی بیان کرد: با واکسناسیون‌ها و اقدامات بهداشتی به موقع تلاش‌های خوبی در زمینه نگهداری طیور به ویژه طیور بومی در استان شده است.

او در خصوص بیماری‌های طیور در نیز لرستان ادامه داد: بر خلاف استان‌های همجوار، در زمینه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تاکنون هیچگونه موردی در این استان گزارش نشده است.

 مدیرکل دامپزشکی لرستان افزود: موارد کمی نسبت به سایر نقاط کشور از بیماری نیوکاسل در استان مشاهده شد که با حمایت سازمان دامپزشکی، برای نخستین بار طرح مبارزه با این بیماری در استان انجام شد.

محمدخانی با بیان اینکه طرح واکسناسیون طیور بومی استان علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان در حال انجام است، اظهار داشت:در این راستا طیور بومی باید ثبت سامانه جغرافیایی استان شوندو تمام آمار و اطلاعات طیور استان در آن جمع بندی می‌شود.

او بیان کرد: در این راستا موازی با واکسناسیون دام‌ها در سطح روستاها، واکسناسیون طیور نیز در حال انجام است و تلاش می‌شود که در مدت یک ماه این طرح تکمیل شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ر

۲ هزار قطعه طیور بومی در سامانه جغرافیایی طیور لرستان ثبت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار