متلاشی شدن سه باند قاچاق پرنده شکاری در قزوین

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: اعضای ۳ باند زنده گیری پرندگان شکاری در آبیک، بوئین زهرا و الموت دستگیر شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: با دریافت اخباری از همیاران محیط زیست درباره ورود تعدادی از صیادان برای زنده گیری و صید پرندگان شکاری وحشی و حفاظت شده در نقاط مختلف استان، محیط بانان به همراه ماموران نیروی انتظامی در سه منطقه آبیک، بوئین زهرا و الموت موفق به شناسایی دامگاه و محل تله گذاری یا کوخت (که نوعی سازه برای به دام انداختن پرندگان شکاری ساخته می‌شود) شدندو تعدادی صیاد متخلف را دستگیر کردند.

عباس نژاد افزود: از متخلفان یک بهله پرنده شکاری دلیجه و مقدار زیادی تور زنده گیری کار گذاشته شده در دشت برای صید پرندگان شکاری به همراه شوچه (نوعی دام است که به پشت کبوتر بسته می‌شود برای به دام انداختن پرندگان شکاری)، لاشه تاکسیدرمی ۴ قطعه پرنده وحشی از نوع دو قطعه پرنده آبزی و دو قطعه باقرقره به همراه یک قبضه سلاح شکاری تک لول و ادوات و وسایل مخصوص صید پرندگان شکاری در منطقه آبیک، تجهیزات و ادوات جرم در منطقه بوئین زهرا و یک بهله قرقی، سه قطعه سهره و ادوات شکار در منطقه الموت غربی کشف و ضبط شد.

او اضافه کرد: متهمان بازداشت و آلات و ادوات جرم ضبط و به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: قیمت‌های نجومی چند صد میلیونی و حتی میلیارد تومانی پرندگان شکاری باعث تحریک و تشویق اشخاص ناآگاه و بدون مسئولیت برای پولدارشدن یک شبه از طریق صید و زنده گیری و قاچاق آن به کشور‌های عربی شده است.

عباس نژاد افزود: شیوخ عرب با آموزش این پرندگان شکاری از آن‌ها برای شکار، به ویژه شکار هوبره و جابجایی مواد مخدر استفاده می‌کنند.

او اضافه کرد: زنده گیری، شکار و قاچاق این پرندگان به کشور‌های حوزه خلیج فارس، نسل این گونه‌های ارزشمند و حفاظت شده را در آستانه انقراض قرار داده است.

انتهای پیام/ک

اعضای ۳ باند زنده گیری پرندگان شکاری در آبیک، بوئین زهرا و الموت دستگیر شدند

برچسب ها: محیط زیست ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار