شهرستان طارم تولید کننده حدود ۳۰ در صد سیر کشور

امسال یکهزارو 100 بهره بردار طارمی زمین های زراعی خودشان را آماده کشت محصول سیر کرده اند.

شهرستان طارم تولید کننده حدود ۳۰ در صد سیر کشور استکارشناس زراعت جهاد کشاورزی شهرستان طارم در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،با بیان اینکه امسال  هزار و ۱۰۰ سیر کار طارمی زمین‌های زراعی خودشان را آماده کشت محصول سیر کرده اند گفت: این محصول همه ساله او ایل فصل پاییز کشت می‌شود.

محمدی افزود: امسال در هزار و ۴۰۰ هکتار مزارع طارم سیر کشت می‌شود که پیش بینی می‌شود اردیبهشت سال آینده از این مزارع ۵۶ هزار تن سیر برداشت شود.

او تولید سیر را یکی از مهمترین محصولات کشاورزی طارم برشمرد و افزود: ۳۰ درصد محصول سیر کشور در طارم تولید می‌شود وبیش از نیمی از تولیدات به کشور‌های روسیه و عراق و استان‌هایی نظیر گیلان و مازندران، تهران، همدان، کردستان و قزوین صادر می‌شود.

کارشناس زراعت جهاد کشاورزی شهرستان طارم ارقام سیر کشت شده را سیر محلی طارم، سیر صورتی، سیر قرمز، سیر سفید و رقم آذر شهر اعلام کرد.
محمدی کارشناس زراعت جهاد کشاورزی  طارم با بیان اینکه  توصیه ما به کشاورزان این است که حتما ضدعفونی بذر با حشره کش‌ها انجام شود گفت: در واقع یکی از آفت‌هایی که در سطح شهرستان بسیار آسیب رسان است کرم سیر است که با ضد عفونی تا حد خیلی زیادی قابل کنترل است.

او ادامه داد:  کشاورزان بهتر است اگر محصول قبلی کاشته شده در اراضی شان سیر بوده سعی کنند امسال سیر نکارند، زیرا موجب شیوع و افزایش جمعیت آفات در محصولشان می‌شود.

محمدی افزود:همه بازدید‌های کارشناسانه که همکاران مراکز خدماتی و مدیریت برعهده دارند انجام خواهد گرفت و همچنین بحث تنظیم بازار در این محصول نیز حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ن
 

یکهزارو ۱۰۰ بهره بردار طارمی زمین‌های زراعی خودشان را آماده کشت محصول سیر کرده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.