دلایل افت فشار خون در زنان باردار + راهکارهای درمانی

یک متخصص قلب و عروق گفت: افت فشار خونی که در هنگام ایستادن ایجاد شود کاملا طبیعی و بی ضرر است.

ظفر قندی متخصص قلب و عروق در گفت گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افت فشار در زنان به خصوص زنان باردار اظهار کرد: معمولا فشار خون پایین موجب سرگیجه یا خستگی شدید، ضعف ناگهانی در هنگام بلند شدن و کمبود خون کافی در مغز می شود. اگر فشار خون افراد پایین باشد، به دلیل نبود خون کافی، دچار اختلالاتی  در کل بدن می شوند و تمام افراد به این نوع عارضه دچار می شوند.

ساعت20/ دلایل افت فشار در زنان باردار

وی افزود: زنان باردار هم ممکن است به این نوع عارضه دچار شوند، زیرا رگ های خونی در دوران حاملگی مسدود خواهند شد. همین امرموجب کاهش فشار خون در زنان  می شود. حتی در دوران آخر بارداری به دلیل  فشرده شدن عروق خونی  در ناحیه شکم،کاهش فشار خون اتفاق می افتد.


بیشتر بخوانید: رفع پوکی استخوان با طب سنتی


ظفر قندی درباره عوامل مختلفی که بر تشدید  این نوع عارضه  تاثیرگذارند، گفت: این نوع عارضه ممکن است ناشی از کم آبی بدن، استرس و اضطراب، عفونت و استراحت طولانی مدت بارداری ایجاد شود. حتی برخی داروها هم می توانند موجب افت فشار خون شوند. خونریزی های شدید هم موجب این نوع عارضه خواهد شد. حتی می تواند شوک خطرناکی برای سلامت و زندگی فرد داشته باشد.

این متخصص قلب و عروق بیان کرد:  افت فشار خونی که در هنگام ایستادن ایجاد شود، کاملا طبیعی و بی ضرر خواهد بود.

ساعت20/ دلایل افت فشار در زنان باردار

وی درباره درمان این نوع عارضه اظهار کرد: افراد باید از رژیم های غذایی پر نمک و بلند شدن ناگهان اجتناب کنند. حتما ورزش کردن را به طور منظم در پیش بگیرند. افراد از زور زدن های بی مورد  در اجابت مزاج خودداری کنند. در صورت نیاز، از جوراب های  ساق بلند برای پوشش و محافظت ساق و ران استفاده کنند تا خون به راحتی به سمت بالا جریان داشته باشد.


بیشتر بخوانید: داروی تقویت حافظه‌ای که موجب سقط جنین می‌شود/ چرا برخی افراد همیشه گرسنه‌اند؟


ظفر قندی تاکید کرد: نوشیدن مایعات بیشتر در آب و هوای گرم و در حالی که بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا وجود داشته باشد، ضرورت دارد. افرادی که مشکلات قلبی دارند لازم است،کمتر در معرض آب گرم قرار بگیرند. افراد اگر احساس سرگیجه داشتند همان لحظه بنشینند.

 افراد برای جلوگیری از مشکلات فشار خون پایین و کاهش حملات سرگیجه بعد از غذا، سعی کنند وعده های غذایی خود را در ابعاد کوچکتر و در  زمان های مختلف مصرف کنند و از مصرف دارو های کاهنده ی فشار خون قبل از غذا اجتناب کنند.

انتهای پیام/

علل افت ناگهانی فشار خون در دوران بارداری چیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.