رویکرد تازه درباره کاهش تولید نفت پیش روی نشست آینده اوپک

نشست آینده سازمان اوپک ممکن است از یک رویکرد تازه درباره کاهش تولید نفت رونمایی کند.

عواملی که خبر از کاهش تولید نفت می‌دهدبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شانا، در شرایطی که هیاهو برای کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) فزونی می‌یابد و سازمان اوپک وعده می‌دهد که هر اقدام لازم را در نظر گیرد، ممکن است نشست آینده این سازمان یک اقدام نامعمول را در بر داشته باشد: کاهش پیشگیرانه تولید.

برای مهار عرضه مازاد نفت به دلیل افت تقاضا و افزایش تولید نفت آمریکا، اوپک و متحدانش در سال جاری میلادی تولید نفت خود را کاهش داده‌اند. همزمان با پیش‌بینی‌ها درباره مازاد بیشتر عرضه در سال آینده میلادی، مجموعه‌ای از پیشنهادها از بانک‌هایی همچون مورگن استنلی و کومرزبانک مطرح شده که اوپک در نشست ماه دسامبر امسال، کاهش تولید خود را عمیق‌تر کند.


بیشتر بخوانید: معامله ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن گازوئیل با هدف صادرات به مرز‌های کشور


با این همه، در ماه‌های اخیر بازارهای جهانی با محدودیت بیشتری در عرضه رو به رو شده‌اند و این مسئله ضرورت اقدام فوری را از میان برده است. اگر تشدید کاهش تولید اعلام شود، مصداقی از نقض سنت اوپک خواهد بود که به طور معمول منتظر می‌ماند عرضه مازاد محقق شود.

افت قیمت نفت ممکن است اوپک را قانع کند که ترک عادت کند. افت بیشتر قیمت‌ها در سال ۲۰۲۰ میلادی می‌تواند درآمد کشورهای عضو اوپک را بیش از گذشته کاهش دهد.

اد مورس، از مدیران بانک آمریکایی سیتی‌ گروپ، گفت: اگر تا ماه دسامبر نشانه‌هایی روشن از ضعف اقتصادی وجود داشته باشد، تشدید کاهش تولید نفت به میزان حداقل ۵۰۰ هزار بشکه در روز بسیار محتمل است.

انتهای پیام/

احتمال تغییر رویکرد اوپک به کاهش تولید نفت

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار