رشیدیان خبر داد؛

سامانه سماح تعطیل شد

رئیس سازمان حج و زیارت درباره تعطیلی روند سامانه سماح توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: سامانه سماح تا امروز برای ثبت نام زائران اربعین باز بود و طی این مدت درمجموع بالغ بر ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار نفر برای سفر ایام اربعین حسینی ثبت نام کردند و از امروز به طورکامل فعالیت سامانه متوقف شد.

وی درادامه با اشاره به اینکه امسال زائران ثبت نامی اربعین رشد قابل ملاحظه‌ای به نسبت سال قبل داشته اند، گفت: سال گذشته بالغ بر ۲ میلیون نفر ثبت نام و به سفر اربعین رفتند و امسال آمار‌ها حاکی از آن است که از ابتدای ماه صفر تا کنون در مجموع بالغ بر سه میلیون و ۶۴ هزار زائر از نقاط مختلف عازم عراق و کربلای معلی شده اند.

وی عنوان کرد: تا کنون بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر معادل ۸۹ درصد زائران ایرانی به کشور بازگشتند.

وی عنوان کرد: تا کنون بیشترین آمار زائران بازگشتی معادل یک میلیون و ۵۷۱ هزار نفر از مرز مهران به کشور بازگشته اند که رقمی معادل ۵۷ درصد کل زائران بازگشتی است.


بیشتربخوانید: بازگشت ۸۹ درصد زائران اربعین به کشور/ ۵۷ ایرانی در عراق بازداشت شدند


وی عنوان کرد: بیش از ۶۸۸ هزار زائرمعادل ۲۴ درصد کل زائران هم از مرز شلمچه و ۲۶۹ هزار نفر از مرزچذابه و ۸۹ هزار نفر از مرزخسروی به کشور بازگشته اند.

وی اظهار کرد: زائران بازگشتی از مرزهوایی هم در این مدت به بیش از ۹۵ هزار و ۲۳۹ نفررسیده است.

رشیدیان با بیان اینکه روند بازگشت زائران اکنون که یک روز بعد از اربعین است تا حدودی فروکش کرده است، افزود: هنوز حدود ۴۰۰ هزار زائر دیگر در عراق هستند و به مرور طی روز‌های آتی به کشور باز می‌گردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عتبات ، حج و زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار