هلاکت یک سرکرده القاعده در تونس

یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی القاعده در عملیاتی ضدتروریستی در مرکز تونس به هلاکت رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع تونس اعلام کرد یکی از سرکرده‌های گروه القاعده روز یکشنبه در عملیاتی ضدتروریستی در مرکز تونس کشته شد. 

محمد ذکری، سخنگوی وزارت دفاع تونس، گفت: «یکی از سرکردگان یک گروه تروریستی وابسته به القاعده در جریان عملیات ضدتروریستی نیرو‌های ژاندارمی در یک منطقه کوهستانی در نزدیکی مرز الجزایر کشته شد».

به گفته این سخنگو، یک تروریست دیگر نیز در این عملیات زخمی شد که به هویت این دو تروریست اشاره نشده است.

تروریست‌های وابسته به القاعده در منطقه کوهستانی مرز تونس و الجزایر حضور فعالی دارند و نیرو‌های امنیتی تونس به طور مرتب در این منطقه اقدام به عملیات علیه تروریست‌ها می‌کنند.

تونس از زمان انقلاب خود در سال ۲۰۱۱ میلادی با گسترش گروه‌های تروریستی مواجه است. تاکنون ده‌ها سرباز و پلیس تونسی و نیز افراد غیرنظامی و گردشگر خارجی به دست تروریست‌ها کشته شده‌اند.

با اینکه وضع امنیتی به طور ملموسی در تونس بهتر شده است، وضع فوق‌العاده در روز ۳۱ دسامبر گذشته بار دیگر تمدید شد. در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ به دنبال حمله تروریستی در پایتخت تونس علیه یگان امنیتی ریاست جمهوری‏۱۲ مأمور امنیتی کشته شدند که به دنبال این حمله وضع فوق‌العاده در تونس برقرار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار