آمریکا دوباره در بحران فرو رفت

گردباد در شمال تگزاس/ برق هزاران خانه قطع شد

توفان سهمگین به شکل گردبادی عظیم با باد‌های بسیار پرسرعت، شب گذشته بخش‌هایی از شمال شهر بزرگ دالاس را درنوردید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز آمریکا گزارش داد: روز گذشته (یکشنبه) به علت وزش توفان سهمگین در شمال ایالت تگزاسِ آمریکا، برق خانه‌های نزدیک به هشتاد هزار نفر در شهر دالاس قطع شده و به بسیاری از خانه‌ها و خودرو‌ها در این شهر نیز خسارات سنگین وارد شده است.

بنا بر این گزارش، اداره ملی هواشناسی آمریکا تأیید کرد که یک توفان سهمگین به شکل گردبادی عظیم با باد‌های بسیار پرسرعت، شب گذشته بخش‌هایی از شمال شهر بزرگ دالاس را درنوردید و خسارات بسیار شدیدی به خانه ها، ساختمان‌های اداری، مدارس، فروشگاه‌ها و همچنین شبکه برق‌رسانی این شهر وارد کرد.

تاکنون پلیس دالاس هیچ آماری از تلفات یا شمار زخمی‌ها ارائه نکرده است.

روزنامه محلی دالاس نیوز در این خصوص نوشت: این گردباد عظیم که از سمت غرب وارد شهر دالاس شده بود، در نزدیکی تقاطع دو بزرگراه «آی-۳۵ شرقی» و «آی-۶۳۵» در شمال دالاس به زمین برخورد کرد و سپس در امتداد بزرگراه «یو اس-۷۵» به سمت شرق به حرکتِ خود ادامه داد.

تا ساعت ۲۳ دیشب، برق خانه‌های دستکم ۷۷ هزار تن از شهروندان ساکن دالاس قطع شده بود. مأموران اداره برق در تلاش هستند، با کمک مأموران آتش نشانی و ضمن جمع‌آوری درختان شکسته، هرچه زودتر دکل‌های برق را تعمیر، شبکه برق‌رسانی این شهر را مرمت و برق خانه‌ها را دوباره وصل کنند.

خانم «آن سیگِل» ساکن شمال دالاس، که یکشنبه شب، شاخه‌های شکسته درختان در حیاط خانه‌اش ریخته و برق خانه‌اش نیز قطع شده بود، گفت: «احساسی بسیار عجیب داشتم. ابتدا صدای برخورد شدید دانه‌های تگرگ را با زمین می‌شنیدم، اما وقتی این گردبادِ عظیم وارد محلهِ ما شد، ناگهان صدایی مانند یک انفجار بزرگ به گوشم رسید. البته کل وزش توفان، فقط چند دقیقه طول کشید و سپس این گردباد، محله ما را به سمت شرق ترک کرد.» در عین حال، خسارات بسیار سنگینی به تمام محله‌هایی که این گردباد از آن‌ها عبور کرده، وارده شده است.

برخی از مدارس شهر دالاس روز دوشنبه را تعطیل اعلام کرده‌اند. اداره مستقل مدیریت مدارس دالاس، گروه‌هایی از کارمندان خود را مأمور کرده است که به مدارس مختلف در مناطق توفان زده سر بزنند تا اگر بررسی‌های آن‌ها حاکی از وارد شدن خسارات گسترده به این مدارس باشد، این اداره تمامی مدارس شمال دالاس را دستکم برای روز دوشنبه تعطیل اعلام کند.

تصاویر شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی نیوز نشان می‌دهد که سقف بسیاری از خانه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ از جا کنده شده است و تعداد زیادی از خودرو‌ها نیز خسارت دیده یا واژگون شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار